احتمال بازداشت ولیعهد سعودی توسط پولیس اینترپل

© REUTERSمحمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه‌ای انگلیسی خبر داده است که احتمال دارد پولیس بین‌الملل (اینترپل) محمد بن سلمان را در زمان حضور در اجلاس گروه بیست در آرژانتین بازداشت کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی گاردین از احتمال بازداشت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در صورت سفر او به آرژانتین برای حضور در اجلاس سران گروه بیست خبر داد.
روزنامه گاردین نوشت در صورتیکه از ولیعهد سعودی شکایت شود، پلیس بین‌الملل (اینترپل) ممکن است محمد بن سلمان را در زمان حضور در اجلاس گروه بیست در آرژانتین بازداشت کند. 

سیا: خاشقجی به دستور بن سلمان به قتل رسید - اسپوتنیک افغانستان
سیا: خاشقجی به دستور بن سلمان به قتل رسید

این روزنامه افزود: بن سلمان به همین علت ممکن است درباره حضور در اجلاس گروه بیست بازنگری کند. زیرا حضور او در این اجلاس، خطرات سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی به همراه دارد. بر اساس اصل صلاحیت قضایی جهانی که به دادستانی هر کشوری اجازه می‌دهد درخواست بازداشت افراد مظنون به ارتکاب جنایت‌های خطرناک را ارائه کنند، محمد بن سلمان ممکن است با خطر حقوقی روبرو شود.
از سوی دیگر، ساره لی واتسون، رئیس بخش خاورمیانه در سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق‌بشر، تاکید کرد اگر شکایتی علیه محمد بن سلمان ارائه شود، او نخواهد توانست از هیچ مصونیتی استفاده کند، زیرا او رئیس جمهور یا پادشاه نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала