انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان سه ماه به تعویق برگزار می‌شود

© Photo / IEC / IECانتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان سه ماه به تعویق برگزار می‌شود
انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان سه ماه به تعویق برگزار می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان سه ماه بعدتر از 31 حمل سال 1398 برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع به تلویزیون یک گفت که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان سه ماه بعدتر از 31 حمل سال 1398 برگزار می شود.

داکتر عبدالله: انتخابات ریاست جمهوری در وقت معین آن برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان
داکتر عبدالله: انتخابات ریاست جمهوری در وقت معین آن برگزار می شود

قرار بود که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در اخیر ماه حمل سال 1398 برگزار شود اما یک منبع معتبر امروز یکشنبه به تلویزیون یک گفت که این زمانبندی تغییر کرده و انتخابات برای انتخاب رئیس‌جمهور با سه ماه تاخیر برگزار می شود.
این در حالی است که اخیرن برخی چهره ها و تکت های انتخاباتی در حال شکل گرفتن است.
در کنار این تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی به تاخیر افتاد که تلاش های حکومت و جامعه جهانی برای پیوستن طالبان مسلح به روند صلح شدت گرفته است.
در راستای این تلاش های برای گفتگوهای صلح، برخی گزارش ها نیز پخش شد که نماینده گان امریکا و طالبان در قطر در مورد تاخیر برگزاری انتخابات ریاست جمهور و یا تغییر نظام و حتا تشکیل حکومت موقت گفتگو کرده اند که بعدن چنین گزارش ها از هردوجانب رد شد.
انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در سال 2014 میلادی به دلیل اتهامات گسترده تقلب، برنده مشخص نداشت سپس محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو رقیب و نامزد پیشتاز با میانجیگری امریکا حکومت وحدت ملی را تشکیل دادند و عبدالله عبدالله سمت ریاست اجرایی حکومت را زیر یک فرمان آقای غنی و توافقنامه کسب کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала