مخالفت‌ شدید افریقائی ها با سفر بن‌سلمان به افریقا

© AP Photo / Etienne Oliveauمحمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهروندان تونس، الجزایر، مصر و موریتانیا، مخالف سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به این کشورها هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازتسنیم، شهروندان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در برخی کشورهای عربی شامل آفریقا خواستار برگزاری تظاهرات در مخالفت با سفر بن سلمان شده‌اند.
شبکه المیادین در گزارشی آورده است اعتراضات مردمی در تونس، موریتانیا و الجزایر به سفر محمد بن سلمانبه این کشورها همچنان ادامه دارد.
در تونس اتحادیه روزنامه‌نگاران، در بیانیه ای اقدام عربستان علیه ملت یمن اشاره کردند و تاکید کرد سفر بن سلمان با هدف پاک کردن پرونده خونین بن سلمان از جمله ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در استانبول است. به عقیده آنها، که بن سلمان خطری برای امنیت و صلح و دشمن واقعی آزادی بیان به شمار می‌رود.
روزنامه نگاران تونسی، قصد دارند دست به تحرکاتی در مقابل سفارت سعودی در تونس بزنند و اعتراض خود را به سفر بن سلمان نشان دهند.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در امریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضائی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала