سوریه: انتقال سلاح کیمیاوی توسط خارجی‌ها منجر به حمله در حلب شد

© AP Photo / SANAسوریه: انتقال سلاح کیمیاوی توسط خارجی‌ها منجر به حمله در حلب شد
سوریه: انتقال سلاح کیمیاوی توسط خارجی‌ها منجر به حمله در حلب شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا در قبال جنگجویانی که روز شنبه مناطق رهایشی شهر حلب را با کلر مورد حمله قرار داده اند، و دولت‌هایی که در انتقال این مواد برای جنگجویان کمک کرده اند، اقدامات لازم اتخاذ کند.

به گزارش اسپوتنیک، جنگجویان گروه‌های تروریستی روز شنبه (۲۴ نومبر) مناطق رهایشی الخالدیه و الزهره و همچنان خیابان نیل را با مهمات مجهز به کلر مورد حمله قرار داد. در میان آسیب‌دیدگان دست کم چهار کودک شامل می‌باشند که به شفاخانه منتقل شده اند. براساس آخرین آمار، شمار آسیب‌دیدگانی که به شفاخانه‌ها منتقل شده اند به ۱۰۷ تن می‌رسد.

وزارت امور خارجه سوریه با نشر یک اعلامیه نگاشته است که این وزارت در پیوند به حمله اخیر به دبیرکل سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل متحد، رئيس سازمان منع سلاح کیمیاوی نامه فرستاده است.

قربانیان گلوله های حاوی گاز کلر در حلب - اسپوتنیک افغانستان
قربانیان گلوله های حاوی گاز کلر در حلب

در اعلامیه آمده است: "این حملهٔ تروریستی نتیجهٔ آنست که بعضی کشورها انتقال مواد کیمیاوی را به گروه‌های تروریستی به هدف استفاده از آن علیه مردم سوریه، تسهیل نموده اند. این کار از طریق صحنه‌سازی‌ها و سناریوهایی که از قبل استخبارات شماری از کشورها در اتاق‌های تاریخ برای آنها آمادگی می‌گیرند، انجام می‌شود".

وزارت خارجه سوریه افزوده است: "مقامات سوریه شورای امنیت سازمان ملل متحد را فرا می‌خواند تا هرچه زودتر و قاطع‌تر این جرم تروریستی را محکوم نموده، مسوولیت بگیرد تا با اتخاذ اقدامات عاجل علیه کشورها و سازمان‌هایی که از تروریزم حمایت می‌کنند، امنیت و صلح را تامین کند".

قبل از این روسیه بارها اعلام کرده بود که سازمان "کلاه‌سفیدها" در سوریه تلاش دارند تا با صحنه‌سازی استفاده از سلاح کیمیاوی در اطراف شهر ادلب، نیروهای حکومتی سوریه را به استفاده از سلاح کیمیاوی علیه مردم ملکی متهم سازد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала