عفودانشجوی انگلیسی محکوم به حبس ابد در امارات

© Fotolia / philipusحبس ابد برای یک جاسوس انگلیسی در امارات
حبس ابد برای یک جاسوس انگلیسی در امارات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امارات عربی متحده روز دوشنبه ۲۶ نوامبر اعلام کردند که متیو هجز، شهروند انگلستان را که در ان کشور به جرم جاسوسی محکوم به حبس ابد بود، مورد عفو قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه UAE Newsدانشجوی جوان انگلیسی که به اتهام جاسوسی در امارات متحده عرب به حبس ابد محکوم شده بود مورد عفو قرار گرفت.
دانیلا تاجدا، همسر این جوان انگلیسی از خبر آزادی متیو هجز ابراز خوشنودی کرد و گفت: «من و خانواده متیو از خبر بخشش امارات استقبال می‌کنیم و مشتاقانه منتظر بازگشت او به خانه هستیم.» 

متیو هجز دانشجوی دکترا در دانشگاه دورهام بریتانیاست و بنا به ادعای همسرش از ماه می سال گذشته برای یک سفر پژوهشی به امارات عربی متحده سفر کرده بود.
جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در واکنش به خبر بخشش این دانشجو با اعلام اینکه بریتانیا با اتهامات مطرح شده علیه وی موافق نبوده است در صفحه توییتر گفت: "ما از امارات عربی متحده به خاطر حل سریع مساله متشکریم." 

دادگاه امارات پیشتر در حکمی هجز، دانشجوی 31 ساله دانشگاه دورهام انگلیس را به اتهام "جاسوسی برای دولت بریتانیا" مجرم شناخته و وی را محکوم به حبس ابد کرده بود.
وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اظهار داشت: خانواده هجز در پیامی به خلیفه بن زاید آل نهیان خواستار عفو او شده بودند و کارمندان کنسولگری انگلیس این پیام را از طریق کانال‌های رسمی منتقل کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала