داکتر عبدالله: جز انتخابات راه دیگری وجود ندارد

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBداکتر عبدالله: جز انتخابات راه دیگری وجود ندارد
داکتر عبدالله: جز انتخابات راه دیگری وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نخستین جلسۀ کمیتۀ اجرایی LOTFA گفت؛ خواست شهروندان کشور این است که جز انتخابات راه دیگری وجود ندارد و بحث ادارۀ موقت بی‌موقع می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور گفته است که سال‌های زیاد با مشکلات گوناگون سپری شد. این بار نخست است که کمیتۀ متشکل از نهادهای دولتی افغانستان و کشورهای همکار خارجی و نهادهای بین‌المللی به گونۀ مشترک آغاز به کار کرده‌اند. امید است برای بهبود وضع و تأمین امنیت و استقرار عدالت گام‌های عملی و مهمی برداشته شود.
رییس اجراییه افزود؛ آنچه که در افغانستان می‌گذرد در نشست ژینو بررسی خواهد شد. امید است آغاز به کار این کمیته بتواند در زمینۀ عملی شدن پلان‌های استراتیژیک، حساب‌دهی به موقع و شفافیت در کارها، ممد واقع شود.
وی بیان داشت که مردم افغانستان خواهان صلح، امنیت، رفاه و پیشرفت هستند؛ خواستی که حکومت متعهد به برآورده شدن آن است. این‌که جنگ تداوم یافت و صلح محقق نشد، به خاطر جنگ‌طلبی گروه‌های مخالف است.
آقای عبدالله تأکید کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور وظایف سنگینی دارند؛ زیرا سال دشواری را سپری می‌کنیم. این نیروها در دفاع از کشور و شهروندان بهای گرانی می‌پردازند. اما آنان به خوب‌ترین صورت ممکن وظایف شان را انجام داده‌اند و می‌دهند. مردم افغانستان نیز متحمل قربانی‌های زیادی شده‌اند. نیروهای حمایت قاطع و همکاران بین‌المللی ما نیز قربانی‌ داده‌اند و حمایت‌های همه‌جانبه از دولت و مردم کشور ما کردند. از همۀ شان قدردانی و سپاس‌گزاری می‌کنیم.
رییس اجراییه همچنان گفت که تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو مسؤولیت بزرگی دیگری است که متوجه نیروهای امنیتی می‌باشد. تمنا داریم این مسؤولیت را با بی‌طرفی انجام دهند.
عبدالله بحث‌ در باره ادارۀ موقت را بی وقت خوانده‌، افزود: جز انتخابات راه دیگری وجود ندارد. دور زدن انتخابات به نفع کشور و مردم نیست. هر فرد و گروهی که با هر فکری است و می‌خواهد در آیندۀ سیاسی کشور سهیم باشد، وارد پروسه سیاسی شده به مبارزات‌شان بپردازند. این خواست شهروندان کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала