سفر تاریخی رئیس جمهور چاد به اسرائیل

© REUTERS / Moumine Ngarmbassaسفر تاریخی رئیس جمهور چاد به اسرائیل
سفر تاریخی رئیس جمهور چاد به اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور چاد، در سفری غیرمنتظره به اسرائیل ابراز داشت که وی مایل است تا روابط دیپلماتیک با اسرائیل را از سر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، با گذشت 46 سال پس از قطع روابط اسرائیل و چاد، ادریس دئبی رئیس جمهور چاد، روز یکشنبه در سفری غیرمنتظره به اسرائیل به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و روئن ریولین رئیس جمهور گفت وی تمایل دارد روابط دیپلماتیک با این کشوررا از سر بگیرد.
نتانیاهو و رهبر کشور آفریقایی که دارای اکثریت مسلمان است، بعد از ظهر یکشنبه در دفتر نخست وزیر در اورشلیم ملاقاتی دو نفره داشتند و پس از آن در حضور رسانه ها صحبت نمودند.  

 

​​

دئبی گفت «روابط میان کشورهای ما به دلایل مشخص تاریخی در 1972 قطع شد، اما روابط ویژه ما در طول این سال‌ها ادامه داشته است». "سفر کنونی من به کشور زیبای شما، نشان از تمایل شدید من به برگرفتن این روابط که در تمام مدت موجود بوده، و استحکام بیشتر بخشیدن به آن است".

وی در ادامه گفت "از سر گیری روابط دیپلماتیک با کشور شما، که آرزوی من است، باعث نمی شود که ما مساله فلسطین را از نظر بیندازیم". رئیس جمهور چاد در ادامه گفت: "کشور من پیوند عمیقی با روند صلح یافته و طرح صلح عرب، اصول مادرید، و قراردادهای موجود را شکل داده است".  

البغدادی به آفریقا گریخته است - اسپوتنیک افغانستان
البغدادی به آفریقا گریخته است

دئبی همچنین تاکید نمود که چاد و اسرائیل با «نبردی مشترک» علیه تروریسم مواجه اند. چاد یکی از چندین کشور آفریقایی است که در عملیات هایی به پشتیبانی غرب علیه بوکو حرام و جهادی های داعش شرکت کرده است
همزمان، نتانیاهو اشاره کرد که در نظر دارد به دنبال سفر غافلگیرانه خود از عمان در اکتبر که اولین سفر یک نخست وزیر اسرائیل از این کشور در 0 سال گذشته بوده، در آینده نزدیک سفرهای دیگری به کشورهای عربی داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала