شرکت ایران در کنفرانس صلح افغانستان

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران، از تاریخ 27 تا 28 نوامبر در کنفرانس بین المللی سازمان ملل متحد در امور افغانستان در ژینو شرکت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی افغانستان به تاریخ 27-28 نوامبر سال جاری شرکت خواهد کرد.
وی افزود: محمدجواد ظریف علاوه ‌بر شرکت در این کنفرانس مهم بین‌المللی، با چند تن از مقامات بین‌المللی و شخصیت‌های سیاسی از جمله کمیسار عالی حقوق بشر، خانم موگرینی، رئیس‌جمهور و رئیس اجرائیه افغانستان، منشی عمومی وایپو و دیگر مقامات و شخصیت‌های خارجی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
مسئله راه اندازی گفتگوهای صلح مستقیم بین نیروهای مخالف در افغانستان در مکان های مختلف از جمله در مسکو، جائی که نشست افغانستان در 9 نوامبر در یک قالب بسته برگزار شد، مورد بحث قرار می گیرد. حالا برای اولین بار یک هیئت از دفتر سیاسی طالبان در دوحه در جلسه بین المللی در این سطح شرکت خواهد کرد. از افغانستان، شورای عالی صلح که به گفته وزارت امور خارجه به عنوان نماینده دولت نمی باشد نیز در این کنفرانس شرکت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала