مراکش از پذیرش بن سلمان خودداری کرد

© REUTERSمراکش از پذیرش بن سلمان خودداری کرد
مراکش از پذیرش بن سلمان خودداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مراکش از پذیرش ولیعهد عربستان در سفرهای منطقه‌ای‌اش به این کشور خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مراکش از دور سفرهای منطقه‌ای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مستثنی نبود اما این کشور از پذیرش او خودداری کرده و از عربستان خواست نشست سران دو کشور را که قرار بود طی چند روز آتی برگزار شود، به تعویق بیاندازد.
روزنامه "لکم ۲" به نقل از یک منبع که آن را آگاه خواند، نوشت، مراکش با برگزاری نشست مشترک دو کشور به ریاست وزرای خارجی دو کشور با وجود پافشاری ریاض مخالفت کرد.
این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت قرار بود سیزدهمین نشست مشترک عربستان و مراکش همانگونه که توافق شده بود، برگزار شود اما مراکش ترجیح داد در شرایط فعلی آن را به زمان دیگری موکول کند.
این روزنامه به نقل از منبع یاد شده نوشت، ولیعهد عربستان مراکش را از دور سفرهای خود مستثنی نکرده بود اما مراکش از استقبال از او به دلیل "شرایط نامناسب موجود" خودداری کرد.
روابط دو کشور به دلیل حمایت‌های مراکش از قطر، عقب‌نشینی مراکش از جنگ یمن، مخالفت با تحویل دادن منصور بن عبدالله به مسئولان قضایی عربستان پس از دو موضوع هتل ریتز کارلتون و ترور جمال خاشقجی رو به سردی رفت.
مراکش از کشورهایی بود که از حمایت از عربستان در برابر فشارهای بین‌المللی که در پی قتل خاشقجی در استانبول علیه این کشور شکل گرفت، خودداری کرد.
روزنامه لودیسک نوشت، نرفتن بن سلمان به مراکش نشان می‌دهد که روابط دو کشور همچنان سرد بوده و دو طرف در کنار زدن اختلافات ناکام مانده‌اند.
انتشار اخباری از سفر بن سلمان به کشورهای تونس، الجزایر و موریتانی با مخالفت‌هایی در این کشورها مواجه شده است.
سندیکاهای شغلی، مدنی و دانشجویی و احزاب سیاسی تونس مخالفت خود را با سفر بن سلمان اعلام کرده و او را به دست داشتن در قتل خاشقجی متهم کرده‌اند.
همزمان با محکومیت‌ها و مخالفت‌ها با سفر بن سلمان در منطقه، درخواست‌هایی برای برگزاری تحصن‌های اعتراضی عصر روز دوشنبه و سه‌شنبه در پایتخت تونس مطرح شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала