آیا حکومت با دست پر به نشست ژنو رفت؟

© Photo / ARG / ARGنشست ناتو بروکسل، اشرف غنی و عبدالله عبدالله
نشست ناتو بروکسل، اشرف غنی و عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است تا ساعات دیگر نشست سازمان ملل درباره افغانستان در ژنو برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان بیش از 60 کشور در این کنفرانس دو روزه سازمان ملل، در ژنو، وضعیت در افغانستان را مورد بحث قرار خواهند داد. این کنفرانس با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه همراه خواهد بود.
این نشست دو روزه، امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه- 6 و 7 قوس) به میزبانی سازمان ملل متحد و با حضور مقام‌های ارشد دولت افغانستان در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار می‌شود.
محمداشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی برای اشتراک در این نشست وارد سویس شده اند.
نشست ژنو برای تمدید تعهدات حکومت برای توسعه و اصلاحات و تازه شدن تعهدات جامعه جهانی برای حمایت از افغانستان برگزار می‌شود.
کمک در توسعه و رشد اقتصاد کشور، جلب سرمایه گذاری‌های خارجی، مبارزه با هراس‌افگنی و همکاری در گفت‌وگوهای صلح، خواست‌های مهم حکومت افغانستان از جامعه‌ی جهانی در نشست ژنو خواهد بود. وزارت مالیه می‌گوید که حکومت وحدت ملی از میان دوصد تعهد نشست بروکسل؛ چهل درصد آن‌را برآورده کرده و چهل و پنج درصد دیگر آن زیر کار است. شورای عالی صلح می‌گوید نشست ژنو فرصت طلایی برای تسریع روند صلح افغانستان است. 

آمادگی طالبان برای اشتراک در نشست بعدی مسکو در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی طالبان برای اشتراک در نشست بعدی مسکو در مورد افغانستان

دفتر رسانه‌های ریاست‌جمهوری افغانستان پیشترگفته بود که، در نشست ژنو که قرار است تا چهار روز دیگر برگزار شود با دست پر شرکت خواهد کرد.
لازم به ذکر است که نشست صلح افغانستان به میزبانی مسکو، روز جمعه، نهم ماه نومبر با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان، نمایندگان طالبان و حضور نمایندگان کشورهای منطقه برگزار شد.
حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.
قرار بود نشست مسکو درمورد افغانستان به تاریخ 4 سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала