تحقیق از سربازان امریکا و چک به دلیل مرگ نظامی افغان

© Flickr / DVIDSHUBتحقیق از سربازان امریکا و چک به دلیل مرگ نظامی افغان
تحقیق از سربازان امریکا و چک به دلیل مرگ نظامی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام نظامی امریکا اعلام کردند سربازان این کشور و چک به دلیل مرگ یک نظامی افغان به دلیل شکنجه در حال تحقیق هستند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات نظامی امریکا اعلام کردند سربازان این کشور و چک به دلیل مرگ یک نظامی افغان به دلیل شکنجه در حال بازجویی هستند.
نام این نظامی افغان وحیدالله خان، است که ماه گذشته به دلیل کشتن یک سرباز چک در بازداشت سربازان آمریکا بود که با ضربات پیاپی نظامیان آمریکا جان خود را از دست داد.
یک مقام نظامی امریکا اعلام کرد مسئولان امریکایی که وحید الله خان را به زندان منتقل کرده بودند از افغانستان خارج شدند و این موضوع مشخص نیست که در قتل این سربازان آیا نظامیان آمریکا دخالت داشتند یا خیر.
دیوید بالتر، سخنگوی نظامیان آمریکا در افغانستان با تایید تحقیقات در این زمینه گفت: تحقیقات در جریان بوده و ما در حال بررسی این موضوع هستیم که این اشتباهی در این رابطه پیش آمده و هم افراد در این زمینه مسئول خواهند بود.
همچنین سخنگوی ارتش چک نیز در این رابطه گفت: اتهامات وارد بر نظامیان چک صحت نداشته و ما تحقیقات در این زمینه را آغاز کردیم.
رسانه‌ها اعلام کردند وحیدالله خان که 19 سال سن دارد در 22 اکتبر در پایگاه نظامی شیندند هرات بروی سربازان چک آتش گشوده که باعث کشته شدن یک سرباز چک و زخمی شدن دو سرباز دیگر شده بود.
به نوشته نیویورک تایمز، این سرباز بعد از این حادثه توسط نظامیان افغانستان بازداشت و تحویل نیروهای خارجی شده است که بعدا اعلام شد با ضربات پی درپی نظامیان خارجی جان خود را از دست داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала