خواست پوتین از مرکل برای تحت تأثیر قرار دادن اوکراین

© Sputnik / Михаил Климентьев /  مراجعه به بانک تصاویر خواست پوتین از مرکل برای تحت تأثیر قرار دادن اوکراین
خواست پوتین از مرکل برای تحت تأثیر قرار دادن اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی تشدید تنش در روابط مسکو و کی‌یف، رئیس‌جمهور روسیه از صدراعظم آلمان خواست اوکراین را از هرگونه اقدام «نسنجیده» منصرف کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز سه‌شنبه از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، خواست اوکراین را از هرگونه اقدام «نسنجیده» باز دارد.
کرملین در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد پوتین شامگاه دوشنبه با مرکل تلفنی گفتگو کرد و «نگرانی جدی» مسکو را در مورد وضع حکومت نظامی در اوکراین ابراز کرد. 

اتحادیه اروپایی: یکجا با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد ازدوستی بیش از حد مرکل با پوتین

بر اساس این بیانیه، پوتین «اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین و نقض شدید قوانین بین‌المللی را از سویکشتی های اوکراینی» محکوم و ابراز امیدواری کرد که برلین بتواند مقامات اوکراینی را تحت تاثیر قرار دهد و آن‌ها را از اقدامات نسنجیده بعدی بازدارد.
هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، روز دوشنبه پیشنهاد داد برلین و پاریس در بحران اخیر بین روسیه و اوکراین میانجیگری کنند.
او در جریان سفر به مادرید، اعلام کرد: «فرانسه و آلمان با یکدیگر، و در صورت لزوم به عنوان میانجی، تلاش می‌کنند تا از تبدیل این مناقشه به یک بحران جدی جلوگیری کنند.»
این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که کشتی روسیه سه کشتی اوکراینی را به اتهام ورود غیرقانونی به آب‌های روسیه نزدیک سواحل کریمه در دریای آزوف توقیف کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала