لاوروف: همکاری با شرکای خود در چارچوب "فرمت مسکو" در مورد افغانستان را تقویت خواهیم کرد

© Sputnik / Виталий Белоусов /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: همکاری با شرکای خود در چارچوب "فرمت مسکو" در مورد افغانستان را تقویت خواهیم کرد
لاوروف: همکاری با شرکای خود در چارچوب فرمت مسکو در مورد افغانستان را تقویت خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می گوید، روسیه قصد دارد همکاری با شرکای منطقوی و سائر علاقمندان را در چارچوب مشاوره ها در " فرمت مسکو" در مورد افغانستان گسترش دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ضمن صحبت در کنفرانس وزرای خارجه که به سرپرستی سازمان ملل در ژنو برگزار گردیده است، ابراز داشت.
وزیر امور خارجه روسیه گفت که در تاریخ 9 نوامبر به ابتکار روسیه نشست " فرمت مسکو" در مورد صلح افغانستان؛ با شرکت تمام جوانب درگیر " طالبان و شورای عالی صلح و کشور های منطقه" برگزار گردید.
لاوروف گفت، بنا بر تصمیم رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی یک هیئت از شورای عالی صلح در این نشست به نماینگی از کابل اشتراک نمود.
لاوروف گفت، شرکت کنندگان این نشست به اتفاق آرا برای همکاری در حل اوضاع افغانستان تأکید نمودند. به گفته آنها تهدید های افغانستان نه تنها امنیت آن کشور، بلکه در کل ثبات منطقه را با خطر مواجه می سازد.
لاوروف بار دیگر تاکید کرد که جانب روسیه همکاری های خود را در چارچوب نشست های " فرمت مسکو" تشدید خواهد نمود.
یادآوری می‌کنیم، نشست صلح افغانستان روز جمعه، ۹ نومبر با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.
حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.
نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала