غنی: کابل تیم مذاکره کننده با طالبان را ایجاد کرد

© Photo / ARG / ARGغنی: کابل تیم مذاکره کننده با طالبان را ایجاد کرد
غنی: کابل تیم مذاکره کننده با طالبان را ایجاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در کنفرانس ژنو جزئیات طرح صلح جدید دولت باگروه طالبان را اعلام کرد و گفت ما یک تیم 12 نفره برای مذاکرات مستقیم با طالبان ایجاد نمودیم .

  به گزارش اسپوتنیک، این کنفرانس با حضور رهبران و مقام‌های بلندپایه افغانستان و وزیران و نمایندگان با صلاحیت جامعه جهانی،‌ در کشور ژنو آغاز شد. 
رئیس جمهور در سخنرانی‌اش در آغاز این کنفرانس، طرح صلح جدید را "نقشه راه صلح" برای "حرکت به جلو" نامید و گفت این طرح را پس از مشورت با نمایندگان اقشار مختلف مردم تهیه کرده‌است.
رئیس جمهور گفت، در نتیجه مشورت های انجام شده، ما تیم دوازده‌نفره مذاکره کننده‌‌ را به رهبری سلام رحیمی، تشکیل داده‌ایم که هم زنان و هم مردان در این تیم حضور دارند. علاوه بر آن، یک بورد مشورتی ریاست‌جمهوری را به خاطر فراهم‌آوری معلومات در زمانی که مذاکرات صلح صورت می‌گیرد، نیز ایجاد کرده‌ایم.
رئیس جمهور غنی در نشست ژنو، خاطر نشان کرد: پیش از این، زنان و جوانان در عرصه‌های سیاسی و عامه به حاشیه رانده شده بودند، اما این مسأله بیش از این ادامه نخواهد یافت، چرا که مشارکت زنان از اهمیت راهبردی در امنیت ملی و توسعه‌ی اقتصادی کشور ما برخوردار است و ما زنان و مردان افغان، همه برای احقاق حق تمام افغان‌ها به پا ایستاده‌ایم.
کنفرانس ژنو توسط سازمان ملل متحد در مقر اروپایی این سازمان در شهر ژنو سوئیس برگزار ‌شد. ریاست کنفرانس را افغانستان و سامان ملل به صورت مشترک برعهده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала