ایران آماده‌گی‌اش را برای کمک به روند صلح افغانستان اعلام کرد

© REUTERS / Ahmed Saad ایران آماده‌گی‌اش را برای کمک به روند صلح افغانستان اعلام کرد
ایران آماده‌گی‌اش را برای کمک به روند صلح افغانستان اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایران در نشست ژنو گفته است که ایران آماده است هم‌چنان به مردم و دولت افغانستان در پویش به سمت صلح یاری رسانده و با همه طرف‌ها با همین هدف‌گذاری همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تقریب، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست ژنو می‌گوید که تهران آمادۀ ادامۀ همکاری با حکومت افغانستان در راستای صلح است.
وزیر امور خارجه گفت: ایران آماده است هم‌چنان به مردم و دولت افغانستان در پویش به سمت صلح یاری رسانده و با همه طرف‌ها با همین هدف‌گذاری همکاری کند.
وی گفته است این نشست وزارتی بسیار بموقع بوده و در زمانی صورت می‌گیرد که با فرصت‌ها و چالش‌های فراوانی در افغانستان مواجه هستیم. از تلاش‌های هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) و رئیس‌جمهور غنی و نیز آقای عبدالله رئیس اجرایی این کشور برای رهبری شجاعانه و ارائه روشنگری قدردانی می‌کنیم. رویکرد آشتی‌طلبانه آن‌ها ما را دلگرم می‌کند.
به گفته وزیر امور خارجه ایران، اجماع ملی، منطقه‌ای و جهانی بر این قرار دارد که راه‌حل نظامی در افغانستان راه به جایی نبرده و زمان برای آشتی ملی و راه‌حل سیاسی فراگیر با حضور و رهبری دولت و مردم افغانستان فرا رسیده است. این نشست وزیران و نشستهای تکمیلیِ آن در کابل، تاشکند و مسکو، موید فضایی است که بایستی از آن بهره جست.
ایران آماده است هم‌چنان به مردم و دولت افغانستان در پویش به سمت صلح یاری رسانده و با همه طرف‌ها با همین هدف‌گذاری همکاری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала