تا چه زمانی خورشید خواهد درخشید؟

© Photo / NASA / GSFC/SDOتا چه زمانی خورشید خواهد درخشید؟
تا چه زمانی خورشید خواهد درخشید؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خورشید تاکنون نیمی از عمرش را پشت سر گذاشته‌ است، و خورشید در حدود چهار و نیم میلیارد سال آینده عمرش همچنان می‌درخشد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کوزنتسوف، دانشمند روسی و مدیر موسسه مغناطیس زمینی می‌گوید که خورشید در تاکنون نیمی از عمر خود را پشت سر گذاشته است و همچنان تا چهار نیم میلیارد سال دیگر نیز می‌درخشد.
خورشید رشته اصلی تکامل ستارگان است و واکنش های حرارتی به طور پیوسته در اعماق خورشید به عنوان منبع اصلی انرژی خورشیدی رخ می‌دهد و طول عمر ستاره در رشته اصلی طولانی‌ترین تکامل آن است که و حدود 90 درصد عمر خود را در رشته اصلی می‌گذراند.

آیا ستاره شناسان امریکایی فاجعه قریب الوقوع را پنهان می کنند؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا ستاره شناسان امریکایی فاجعه قریب الوقوع را پنهان می کنند؟

دانشمند گفت: عمر خورشید 10 میلیارد سال برآورده شده است و خورشید حدود چهار و نیم میلیارد سال عمر خود را سپری کرده است باقی عمر خود را نیز می‌درخشد".
ستاره‌هایی مانند خورشید برای 10 میلیارد سال آینده خواهند درخشید. اما فرصت چنین ستاره‌هایی به عنوان یک ستاره بالغ برای سوزاندن هایدورجن درون هسته‌اش ،‌تنها پنج میلیارد سال است. در سال 1942 ستاره شناسان نشان دادند زمانی که ستاره‌ای 12 درصد از هایدورجن خود را به هلیوم تبدیل می‌کند، دوران جدیدی از عمر ستاره‌ای خود را آغاز کرده‌ است.
زمانی که سوخت هسته‌ای ستاره‌ای به پایان می‌رسد، ستاره خاموش می‌شود. از آنجایی که حرارت ناگهان فروکش می‌کند و فشار تابشی یا تشعشعی به بیرون رانده می‌شوند، ستاره آغاز به انقباض می‌کند.
ستاره‌ای مانند خورشید مسیر نابودی عجیبی را پشت‌سر می‌گذارد. نیروی گرانش با فروکش کردن گداز هسته‌ای، بر ستاره سلطه می‌یابد. مواد باقی‌مانده روی ستاره به سمت داخل فشرده شده و ستاره کوچکتر و کوچکتر می‌شود.
پس از گذشت سال‌ها در نهایت شگفتی خورشید نه تنها فشرده نشده بلکه لایه بیرونی آن متورم شده به بیرون فوران می‌کند و به ستاره غول‌پیکر سرخی تبدیل می‌شود و قطر خورشید با کاهش درجه حرارتش بزرگتر می‌شود و طی این مرحله، خورشید به اندازه‌ای بزرگ می‌شود که لایه خارجی آن تقریبا در موقعیتی قرار می‌گیرد که زمین قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала