کانادا 17 تبعه عربستانی را تحریم کرد

© Fotolia / Olddaysکانادا
کانادا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه کانادا از تحت تحریم قرار دادن 17 تن تبعه عربستانی مظنون به جرم شرکت در قتل خاشاقچی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه منتشر شده در وب سایت وزارت امور خارجه کانادا، دولت کانادا تحریمات را علیه 17 تبعه عربستان سعودی که مشکوک به شرکت در قتل جمال خاشجی، روزنامه نگار سعودی هستند را تحریم نمود.
در این بیانیه آمده است: "تحریم ها ی کانادا برای کسانی که مسئول در قتل روزنامه نگار جمال خاشقجی هستند و یا در آن مشارکت داشته اند وضع گردیده است".
این تحریم ها مطابق با قانون کانادا "در خصوص اعمال عدالت برای قربانیان مقامات فاسد خارج" اعمال شده است. تمام دارائی و حسابات بانکی افراد موجود در لیست تحریمات در کانادا مسدود خواهد شد، علاوه بر این، از ورود آنها به کشور کانادا جلوگیری خواهد گردید.
وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای اعلام کرد: "ما همچنان خواهان شفافیت در خصوص شرایط قتل خاشقجی هستیم. توضیحات ارائه شده توسط عربستان سعودی به هیچ وجه قانع کننده نیست".
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در امریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استامبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده که اکنون تحت تحقیق قرار دارند. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала