خانم کلینتن از نقش ترامپ در قتل خاشقجی پرده برداشت

© REUTERS / Brian Snyderخانم کلینتن از نقش ترامپ در قتل خاشقجی پرده برداشت
خانم کلینتن از نقش ترامپ در قتل خاشقجی پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانم کلینتن بر این باور است که دونالد ترامپ بخشی از برنامه سرپوش گذاشتن بر قتل خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی را به عهده گرفته است.

اسپوتنیک به نقل از آژانس آناتولی، هیلاری کلینتن وزیر خارجه پیشن امریکا که همراه با همسرش در یک سخنرانی در شهر تورنتو شرکت کرده بود از این فرصت برای حمله به ترامپ استفاده کرده افزود: ما رئیس جمهوری داریم که بخشی از سرپوش گذاشتن بر آن اتفاقاتی است که در کنسولگری یا سفارتی که خاشقجی در آن به قتل رسیده، بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: ما رئیس جمهوری داریم که او و نزدیکانش تنها به فکر منافع تجارتی شان هستند.
در حالی که سازمان سیا با انتشار گزارشی اعلام کرده است که شواهد نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دستور مستقیم قتل خاشقجی را صادر کرده است، ولی ترامپ این گزارش را رد کرده است.
حاکمان عربستان سعودی هرچند تمامی مطالب درزیافته به رسانه ها مبنی بر قتل جمال خاشقجی را رد می کردند، اما سعودی ها نهایتاً تحت فشار افشاگری های امنیتی و رسانه ای، در حالی که بیش از دو هفته منکر وقوع هر حادثه ای برای جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استامبول بود، به کشته شدن وی داخل عمارت کنسولگری اعتراف کردند. با این همه فشار رسانه ها و افکار عمومی در سطح منطقه و جهان روی حاکمان عربستان سعودی برای افشای تمامی ابعاد این رسوائی ادامه دارد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала