روسیه، ترکیه و ایران: اپوزیسیون مسلح سوریه از داعش جدا شود

© AFP 2023 / Nazeer al-Khatibروسیه، ترکیه و ایران: اپوزیسیون مسلح سوریه از داعش جدا شود
روسیه، ترکیه و ایران: اپوزیسیون مسلح سوریه از داعش جدا شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه، ترکیه و ایران تصمیم شان مبنی بر همکاری به هدف از بین بردن داعش و جبهات النصره تایید نموده اند و از اپوزیسیون مسلح در سوریه خواسته اند تا از این گروه‌های جدا شوند.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیۀ مشترک سه کشور در پایان یازدهمین نشست بین‌المللی درمورد سوریه در آستانه آمده است: "عزم ما برای ادامه همکاری جهت از بین بردن داعش، جبهات النصره و تمام افراد، گروه‌ها و سازمان‌های مرتبط با القاعده و یا داعش، که شورای امنیت سازمان ملل متحد آنها را مشخص ساخته است، تایید می‌کنیم. از تمام تشکیلات اپوزیسیون مسلح در سوریه خواستیم تا به‌طور کامل و بدون تاخیر از گروه‌های تروریستی تذکر یافته در بالا جدا شوند".

لاوروف: روسیه، ترکیه و ایران خواستار پایان جنگ سوریه هستند - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: روسیه، ترکیه و ایران خواستار پایان جنگ سوریه هستند

در حال حاضر چهره سوریه توسط سه عامل خارجی که دارای استراتیژی، درک دقیق از علایق ملی خود و آمادگی شان برای دفاع از این علایق، باشند، تعیین می‌کنند. این سه عامل عبارت از روسیه، ایران و ترکیه می‌باشند. شماری از کارشناسان معتقد اند که این سه کشور حتی قصد دارند سوریه را میان شان تقسیم کنند، بدین معنی که مسکو، انقره و تهران تصمیم خواهند گرفت تا چگونه و در کجا به منافع کدام کشور در قلمرو سوریه احترام گذاشته شود.

درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала