پوتین تحریم ها علیه سوریه و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را مورد بحث قرار داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین تحریم ها علیه سوریه و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را مورد بحث قرار داد.
پوتین تحریم ها علیه سوریه و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را مورد بحث قرار داد. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه تحریم ها علیه سوریه و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در نشست بریکس در آرژانتین مورد بحث قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشست سران کشورهای عضو بریکس شرکت کرد که در حاشیه اجلاس G20 در آرژانتین برگزار شده است.
رهبر روسیه در سخنرانی خود، در این گردهمایی موضوع تحریم ها، وضعیت سوریه، خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، تماس گرفت.
پوتین اعمال تحریم های یکجانبه را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد که تحریم ها بر همکاری در روابط بین المللی تاثیر منفی می گذارند.
رئیس جمهور روسیه گفت, غیر ممکن است رقابت غیر عادلانه در استفاده از تحریم های غیر قانونی و یک جانبه را نادیده گرفت، به راه انداختن این اقدامات شرم اور, به مثابه عبور از منشور سازمان ملل متحد، قوانین سازمان تجارت جهانی و دیگر قوانین بین المللی تلقی می گردد.
وی گفت همه ای این اقدامات منجر به فروپاشی روابط تجاری، از بین رفتن اعتماد بین شرکت کنندگان در روابط اقتصادی و گسستن ساختار اقتصاد جهانی می گردد.
رهبر روسیه از کشورهای عضو بریکس خواست تا بر ایجاد نظام منصفانه روابط بین الملل تأثیرگذاشته و به طور دسته جمعی باید مشکلات جامعه جهانی را حل کرد.
پوتین با اشاره به وضعیت موجود در منطقه خاورمیانه، اظهار داشت که هدف روسیه در این منطقه تشکیل کمیته قانون اساسی در مورد سوریه در ژنو می میباشد.
رئیس جمهور روسیه گفت: "برای ثبات درازمدت وضعیت سوریه، مهم است که روند واقعی حل و فصل سیاسی را پیش ببریم. برای این منظور، روسیه در چارچوب فرمت آستانه با ایران و ترکیه همکاری نزدیک دارد."
پوتین همچنین تأکید کرد که در میان اولویت هایی که باید در این کشور خاورمیانه حل شوند، بازسازی اقتصاد و زیرساخت ها و همچنین ایجاد شرایط برای بازگشت پناهندگان می باشد.
وی از اعضای بریکس خواست که برای پیوستن به برنامه های کمک های بشردوستانه بپیوندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала