واکنش تند کرزی به کشتار غیرنظامیان توسط امریکایی‌ها در هلمند

© US State Departmentواکنش تند کرزی به کشتار غیرنظامیان توسط امریکایی‌ها در هلمند
واکنش تند کرزی به کشتار غیرنظامیان توسط امریکایی‌ها در هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سابق افغانستاان می گوید که کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای امریکایی اقدامی غیر انسانی بوده و به روند صلح کشور آسیب می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق کشورمان حمله اخیر نیروهای امریکایی و ناتو به غیر نظامیان در جنوب کشور را اقدامی غیر انسانی دانسته که به روند صلح در کشور آسیب می‌زند.
اخیرا جنگنده‌های امریکایی و ناتو اهداف غیر نظامی در ولایت هلمند را بمباران کردند که بر اثر آن 30 غیر نظامی از جمله زنان و کودکان کشته شدند.
حامد کرزی جنگنده‌های آمریکایی به غیر نظامیان افغان را در هلمند محکوم کرده و انرا اقدامی غیر انسانی نامیده است.
وی تصریح کرد که نیروهای آمریکایی و ناتو بر خلاف ارزش‌های انسانی و اصول حقوق بشری اهداف غیر نظامی در ولایت هلمند را بمباران کرده است که منجر به کشته شدن زنان و کودکان شده است.
رئیس جمهور سابق کشور از افزایش تلفات غیر نظامی در کشور ابراز نگرانی کرده و معتقد است که این حملات تلاش‌های صلح در افغانستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
این در حالی است که اخیرا تلاش‌های صلح در افغانستان افزایش یافته و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا دوبار با اعضای دفتر سیاسی طالبان درباره حل مسالمت آمیز منازعه افغانستان گفت‌وگو کرده است.
حامدکرزی از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا از آسیب زدن به غیرنظامیان جلوگیری کرده و بجای تشدید آتش جنگ برای برقراری صلح در کشور تلاش کنند.
در بسیاری از موارد نیروهای آمریکایی تلفات غیرنظامیان را کتمان می‌کنند و دولت افغانستان نیز به سهل انگاری و بی‌تفاوتی در برابر کشتار غیرنظامیان توسط این نیروها متهم است.
این در حالی است که نیروهای آمریکایی در افغانستان از مصونیت قضایی برخوردار هستند و دولت کابل نیز نمی‌تواند موضوع کشتار غیرنظامیان توسط نظامیان آمریکایی را پیگیری کند.

حملات هوایی امریکا علیه غیرنظامیان در افغانستان در سکوت جامعه جهانی در حالی ادامه دارد که این نیروها با بسنده کردن به کلمه "اشتباه صورت گرفته است"، پرونده کشتار غیرنظامیان را مختومه اعلام می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала