قطعنامه مجلس سنای امریکا در محکومیت اقدامات روسیه در تنگه کرچ

© Fotolia / Pozdeevvsقطعنامه مجلس سنای امریکا در محکومیت اقدام روسیه در تنگه کرچ
قطعنامه مجلس سنای امریکا در محکومیت اقدام روسیه در تنگه کرچ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنای امریکا با تصویب قطعنامه‌ای، اقدام روسیه در توقیف کشتی‌های اوکراینی که یکشنبه گذشته مرز این کشور را نقض کرده بودند را محکوم کردند.

اظهار نظر سناتور روسی درباره لغو دیدار پوتین و ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
اظهار نظر سناتور روسی درباره لغو دیدار پوتین و ترامپ
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، مجلس سنای امریکا قطعنامه‌ای در محکومیت اقدام روسیه در خلیج کرچ که به خاطر نقض مرزهای روسیه، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین را توقیف کرده را محکوم کرد.

این قطعنامه با به اتفاق آراء و بدون رای گیری به تصویب رسید. این سند جنبه تعهدآوری نداشته برای دولت ایالات متحده ندارد.

سناتور کریس مرفی در این باره گفت:- "امروز مجلس سنا پیام واضحی را برای ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) ارسال کرد که اقدامات تهدید آمیز دولت وی علیه اوکراین در دریای آزوف تحمل نخواهد شد. ما موکدا هرگونه اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کنیم".

 ران جانسون سناتور دیگر امریکایی گفته است، که این قطعنامه به منظور نشان دادن پشتیبانی ایالات متحده از اوکراین تصویب شده است.

در این قطعنامه علاوه بر محکوم کردن اقدام روسیه تاکید شده است، که چنین برخوردی باعث بی ثباتی اوضاع در منطقه و تیرگی بیشتر روابط روسیه و اوکراین می شود. سنای امریکا همچنین از جامعه جهانی خواست تا این اقدام روسیه را محکوم کند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این نیز کاخ سفید، دولت روسیه را در جریان تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا درباره لغو دیدارش با ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین به خاطر حادثه رخ داده در تنگه کرچ قرار داد.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در واکنش به این اقدام، ضمن ابراز تاسف از چنین تصمیم گیری یادآور شده بود؛ که اکنون بررسی مسائل مهم بین المللی و دوجانبه برای مدت زمان نامشخصی به تعویق خواهد افتاد.

 به گفته وی، ولی ولادیمیر پوتین همچنان آماده برقراری تماس با همتای امریکایی اش است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала