امریکا امسال رکورد 10 ساله پرتاب بمب و راکت در افغانستان را شکست

© AFP 2023 / US AIR FORCE/CEDRIC H RUDISILLامریکا امسال رکورد 10 ساله پرتاب بمب و راکت در افغانستان را شکست
امریکا  امسال رکورد 10 ساله پرتاب بمب و راکت در افغانستان را شکست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگنده‌های امریکایی در 10 ماه اول سال جاری، بیشتر از ده سال گذشته بمب و راکت در افغانستان پرتاب نموده است.

به گزارش اسپوتنیکف به نقل از Stars and Stripes shows نیروی هوایی ایالات متحده امریکا در 10 ماه نخست سال 2018 میلادی بیش از هر سال دیگری در 10 سال اخیر و از زمانی که پنتاگون انتشار آمار حملات هوایی خود را در افغانستان آغاز کرد بیشترین بمب و موشک را در افغانستان به کار برده است.
بر اساس این گزارش از آغاز سال تا پایان ماه اکتبر نیروی هوایی امریکا 5 هزار و 982 بمب و راکت را در افغانستان پرتاب کرده است. 

کشته شدن ۵ رهبر القاعده در نتیجه حملات هوایی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن ۵ رهبر القاعده در نتیجه حملات هوایی امریکا

این آمار منتشر شده رکورد 5 هزار و 400 بمب مربوط به سال 2011 و زمانی که بیشترین شمار نیروهای امریکایی در افغانستان حضور داشتند نیز عبور کرده است.
گفته می‌شود ایالات متحده ازجنگنده‌‎های F-16 هواپیماهای ای سی 130 وموشک‌های گونه‌گون درجنگ با طالبان وگروه‌های دیگر درافغانستان کار می‌گیرد.
به تازه گی دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده با دفاع ازجنگ کنونی درافغانستان گفته است که هرگاه نیروهای امریکایی به افغانستان نروند، باید درداخل کشور شان باید بجنگند.
تشدید حملات هوایی بخشی از استراتژی دولت ترامپ برای مجبور کردن طالبان برای حضور در میز مذاکره است، با وجود تشدید بی‌سابقه حملات هوایی اما دولت افغانستان قادر نبوده تا مناطق از دست رفته به مخالفان مسلح را بازپس‌گیرد و تشدید حملات هوایی منجر به افزایش شدید غیرنظامیان شده است.
از سوی نیز با وجود این حملات طالبان از هر سال دیگری از زمان سقوط حکومت خود مناطق بیشتری را تحت کنترل، نفوذ و درگیری دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала