انفجار موتر بمب‌گذاری شده طالبان، 37 طالب را کشت

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaانفجار موتر بمب‌گذاری شده طالبان، 37 طالب را کشت
انفجار موتر بمب‌گذاری شده طالبان، 37 طالب را کشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در اثر انفجار موتر بمب‌گذاری شده طالبان در ولسوالی معروف ولایت قندهار، 37 تن از اعضای این گروه کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشدار، عزیز احمد عزیز، سخن‌گوی والی قندهار گفته است که هراس‌افگنان طالب قصد داشتند تا با استفاده از یک موتر بمب‌گذاری شده به نیروهای ارتش حمله کنند، اما این موتر در میان اعضای آن‌ها منفجر شده است.
وی گفت: "هراس‌افگنان طالب مواد منفجره را در یک موتر پولیس جاسازی کرده بودند و می‌خواستند که به نیروهای ارتش در نزدیکی مرز ولایت زابل حمله کنند، اما موتر در میان خودشان منفجر شد و 37 تن آنان را کشت".

21  طالب در ولایت بدخشان افغانستان کشته و زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان
21 طالب در ولایت بدخشان افغانستان کشته و زخمی شدند

از سویی هم، ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی گروه طالبان در حساب تویتر خود نگاشته است: "ما این پروپاگند را رد می‌کنیم، در آنجا هیچ واقعه رخ نداده است".
قندهار در جنوب افغانستان، از ولایت‌های نسبتآ ناامن است. این ولایت مرکز حکومت طالبان و خواستگاه اصلی این گروه است. اما در سال‌های اخیر بیشتر مناطق آن امن و بدون طالبان است.
در ولسوالی‌های مرزی این ولایت که با پاکستان و هلمند هم‌مرز است، افراد طالبان همچنان با قدرت حضور دارند و هر ازگاهی بر نیروهای امنیتی حملات انتحاری و یا گروهی خونین را سازمان‌دهی می‌کنند.
در سال جاری خورشیدی، ولایت قندهار نیز شاهد چندین حمله خونبار گروهی و انتحاری بوده است که در آن نظامیان و غیر نظامیان به شمول کودکان تلفات جدی داشته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала