توافق پوتین و اردوغان برای ایجاد ساحهٔ غیرنظامی در ادلب سوریه

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر توافق پوتین و اردوغان برای ایجاد ساحهٔ غیرنظامی در ادلب سوریه
توافق پوتین و اردوغان برای ایجاد ساحهٔ غیرنظامی در ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسای جمهور روسیه و ترکیه در دیدار شان در حاشیهٔ نشست گروه ۲۰ قرارداد درمورد ادلب سوریه را تایید نموده، بر اقدامات آینده برای ایجاد ساحهٔ غیرنظامی به توافق رسیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که در آخرین روز نشست گروه ۲۰، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به توافق رسیده اند تا به قرارداد ایجاد ساحهٔ غیرنظامی در ولایت ادلب سوریه احترام قایل باشند.

اعزام نیروهای حمایوی ترکیه به ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
اعزام نیروهای حمایوی ترکیه به ادلب سوریه

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه — ۱" گفت: "خاطر نشان شده بود که با وجود اقدامات فعال و سازگار همکاران ترکی ما، تمام افراط گرایان تابع به درخواست آزادی ساحهٔ بیست کیلومتری غیرنظامی نبودند. روی اقدامات آینده مبنی بر احترام به قرارداد ایجاد چنین ساحهٔ غیرنظامی، اما همزمان اتخاذ اقدامات برای جلوگیری از تلاش‌های افراط گرایان برای خرابکاری این قرارداد مهم که همه از ان استقبال می‌کنند، توافق صورت گرفت".

قابل ذکر است که در پایان مذاکرات روسای جمهور روسیه و ترکیه به تاریخ ۱۷ سپتمبر در شهر سوچی، وزیران دفاع دو کشور یادداشت آوردن ثبات در ادلب به امضا رسانیدند و روی ایجاد ساحهٔ غیرنظامی در ادلب سوریه توافق نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала