مخترع دستگاه خنثی سازی حمله های انتحاری و انفجاری در زندان پلچرخی به سر میبرد

© JAKمخترع دستگاه خنثی سازی حمله های انتحاری و انفجاری در زندان پلچرخی به سر میبرد
مخترع دستگاه خنثی سازی حمله های انتحاری و انفجاری در زندان پلچرخی به سر میبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانواده مخترع دستگاه خنثی سازی حمله های انتحاری و انفجاری می گوید، که پسرشان بدون کدام جرم در زندان پلچرخی به سر می برد.

افتخار آفرینی مخترع افغانستانی در کانادا مصطفی رضایی - اسپوتنیک افغانستان
افتخار آفرینی مخترع افغانستانی در کانادا
به گزارش اسپوتنیک، خانواده خلیل الرحمن می گوید، که فرزندشان بدون کدام جرم در زندان پلچرخی به سر می برد و حکومت او را به دلیل اختراع اش به بیش  از ۱۵ سال زندان محکوم  کرده است واین کار یک توطئه وجفا بزرگ در حق این مخترع است.

او چند سال پیش به کابل رفت و در یکی از مکتب های پایتخت مصروف فراگیری تعلیمات ابتدائی شد و دیری نگذشت که او دست به اختراع آله به اسم جمر های افغانی یا خنثی کنند انواع ماین های ریموت کنترول و کنار جاده ی زد و توانست چندین دستگاه مختلف از این جمر ها را اختراع کرد.

او با فروش چند پایه از این دستگاه ها مرکز اختراعات و اکتشافات افغانستان را ایجاد کرد و فعالیت های بیشتر را روی دست گرفت تا به جهان نشان دهد که او میتواند از کشتار آدم های زیاد در سراسر جهان جلو گیری کند و این عمل او از طریق رسانه های زیاد در سراسر جهان نشر شد که باعث شهرت این مخترع نو جوان شده بود.

چندی بعد او به یک سفر رسمی از سوی حکومت به کشور هندوستان فرستاده شد و لقب بهترین مخترع آسیایی میانه را به خود اختصاص داد ، پس از یک آموزش میان دوره یی دوباره به کشور بازگشت و لقب افتخار کوچکترین پولیس کشور را از سوی رئیس عمومی امن و نظم عامه به دست آورد. ناگفته نباید گذاشت در فرجام او به سرودن اشعار نیز روی آورده بود.

اکنون حکومت او را به دلیل دست داشتن در پرونده یک قتل در ساحه پغمان، کابل با ۶ تن دیگر روانه زندان کرده است و در زندان پلچرخی در حالت ناگواری به سر میبرد.

نزدیکان او می گویند، که حکومت خلیل افغان را به بیش  از ۱۵ سال زندان محکوم کرده و هیچ ثبوت و شواهد کافی برای اثبات این قضیه به خانواده اش نمی سپارد.

یادآوری می کنیم، که مخترع خلیل الرحمن افغان  فرزند اسدالله باشنده ولسوالی دشت قلعه ولایت تخار میباشد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала