پارلمان افغانستان خواستار تغییر هیئت مذاکره‌کننده حکومت با طالبان شد

© Photo / ارگپارلمان افغانستان خواستار تغییر هیئت مذاکره‌کننده حکومت با طالبان شد
پارلمان افغانستان خواستار تغییر هیئت مذاکره‌کننده حکومت با طالبان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای پارلمان افغانستان با انتقاد از هیئت تشکیل شده ریاست جمهوری برای مذاکره با طالبان این هیئت را فاقد صلاحیت خوانده و خواستار تغییر اعضای این هیئت شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، شماری از اعضای پارلمان افغانستان از محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان خواستند تا ترکیب هیئت مذاکره کننده با طالبان، که به تازگی ایجاد کرده است، را تغییر دهد.

این اعضا دلیل خواسته خود را عدم صلاحیت، نبود جایگاه مردمی و نداشتن تجربه مورد نیاز این اعضا برای گفت‌وگو با طالبان عنوان کرده اند.

هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان کی ها اند؟ - اسپوتنیک افغانستان
هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان کی ها اند؟

نفیسه عظیمی، عضو پارلمان افغانستان با انتقاد از ترکیب این هیئت گفت: "رئیس جمهور باید در این باره فکر کرده و افرادی را تعیین می‌کرد که تجربه کافی داشتند؛ این‌ها افرادی هستند که جایگاه و پایگاه اجتماعی ندارند و نمی‌دانم معیار تعیین آن‌ها چه بوده است".

به گزارش طلوع نیوز، جعفر مهدوی، یک تن از اعضای پارلمان نیز با ابراز نظر در این مورد گفته است: "وقتی عملکرد دولت را می‌بینیم احساس می‌کنیم دولت انگیزه و اراده‌ای برای پیشبرد روند صلح ندارد و ۹۰ درصد اعضای هیئتی که معرفی شده‌اند فاقد تجربه، صلاحت، جایگاه و پایگاه اجتماعی برای مذاکره با طالبان هستند".

دولت افغانستان روز چهارشنبه در کنفرانس ژنو از تشکیل تیم ۱۲ نفری برای گفت‌وگو با طالبان خبر داد که اعضای آن به این ترتیب است: "عبدالسلام رحیمی، رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد میرویس بلخی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، «حسینه صافی»، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، عبدالتواب بالاکرزی، معاون وزارت تحصیلات عالی، دکتر عالمه، معاون وزارت مهاجرین، جنرال عبادالله عباد، معاون ریاست امنیت ملی، شاه گل رضایی، عضو پارلمان، عطالله لودین، عضو شورای علما، شمیم خان کتوازی، والی پکتیا، عبدالله عطایی، عضو ستره محکمه، توریالی غیاثی، رئیس امور فرهنگی وزارت امور خارجه و عبدالحکیم منیب، معاون وزارت حج و اوقاف.

پس از پیشنهاد این طرح توسط رئیس جمهور غنی، طالبان با نشر یک اعلامیه، گفتند که طرح صلح در افغانستان از صلاحیت رئیس جمهور افغانستان بالاتر است و امریکا در این مورد نقش اصلی دارد، طالبان مذاکره با این هیئت را "ضیاع وقت" خواندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала