تیلیفون همراه ۷ برابر آلوده تر از تشناب است

© AP Photo / Richard Vogelتیلیفون همراه ۷ برابر آلوده تر از تشناب است
تیلیفون همراه ۷ برابر آلوده تر از تشناب است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گوشی تیلیفون همراه به طور میانگین نزدیک به ۷ برابر آلوده تر از کمد تشناب فرنگی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا به استناد از دیلی میل، تیلیفون‌های همراهی که پوشش های چرمی دارند، بیشترین باکتری ها را در بر گرفته اما حتی تیلیفون هایی با پوشش های تمیز و خشک پلاستیکی بیش از شش برابر بیشتر از نشیمنگاه‌های تشناب ها میکروب دارند.

با این وجود بررسی صورت گرفته در یک اداره نشان داد دو پنجم از کارکنان این اداره تیلیفون های همراه خود را با خود به تشناب های اداره می‌برند.

یک شرکت تحقیقاتی در زمینه بهداشت، با کمک وسیله ای که میکروب های زنده را روی سطوح به صورت نقاطی روشن نشان می دهد، سطوح تیلیفون های همراه هوشمند را با سطوح کمد های تشناب های فرنگی مقایسه کرده است.

کمد تشناب اسکن شده به این روش ۲۲۰ نقطه روشن را که باکتری های زنده در آن کمین کرده بودند، نشان داد در حالی که تیلیفون های همراه اسکن شده به طور میانگین ۱۴۷۹ نقطه روشن را نشان دادند.

یک استاد باکتری شناسی دانشگاه آبردین اسکاتلند در این پیوند می گوید: نورو ویروس ها روی تیلیفون های همراه در این وقت از سال وجود دارند اما میکروب های موجود روی تیلیفون های هوشمند احتمالا باکتری های خود افراد بوده و از همین رو احتمال انتقال بیماری پایین است. با این حال رد و بدل کردن تیلیفون های همراه بین افراد می تواند باعث انتقال بیماری باشد.

معرفی تشناب بدون آب توسط بیل گیتس - اسپوتنیک افغانستان
معرفی تشناب بدون آب توسط بیل گیتس

در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز محققان دانشکده طب گرمسیری و بهداشت لندن دریافتند که از هر شش دستگاه تیلیفون همراه یک تیلیفون آلوده به مواد مدفوعی از جمله باکتری های ای.کولای هستند که می تواند منجر به مسمومیت غذایی و باکتری های معده شود.

سال پیش از آن نیز یک سازمان نظارتی مصرف کنندگان ۳۰ دستگاه تیلیفون همراه را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده بود که باکتری های روی تیلیفون های همراه بیش از میزان نرمال بوده و قابلیت این را دارند که ناراحتی های جدی معده در استفاده کنندگان خود ایجاد کنند.

آخرین تحقیق صورت گرفته نیز با بررسی ۵۰ تیلیفون همراه نشان داد یک تیلیفون‌ همراه با پوشش چرمی که به عنوان کیف پول هم استفاده می‌شده بیشترین میزان باکتری های ثبت شده، حدود ۱۷ برابر باکتری‌های یک کمد تشناب را دارا است.

میانگین نقاط روشن تجمع باکتری ها در یک تیلیفون همراه با پوشش پلاستیکی ۱۴۵۴ نقطه بوده که تقریبا هفت برابر میکروب های یک کمد تشناب است.

کارشناسان بر این باورند که تیلیفون های همراه از آن جایی که به تشناب‌ها برده می‌شوند و در معرض همان میکروب هایی قرار می گیرند که روی دسته ها و کمد های تشناب وجود دارند، تا این اندازه آلوده می‌شوند.

بر اساس بررسی صورت گرفته توسط یک شرکت تحقیقاتی در زمینه بهداشت روی ۲۰۰۰ نفر ۴۰ درصد از افراد اقرار کرده‌اند که در محل کار تیلیفون های همراه خود را با خود به تشناب می‌برند اما تنها ۲۰ درصد از آنان تیلیفون های همراه خود را پس از خارج شدن از تشناب ها تمیز می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала