رد اتهامات فساد اخلاقی توسط رئيس فدراسیون فوتبال افغانستان

© Photo / Afghanistan Football Federation FBتیم ملی فوتبال دختران افغانستان
تیم ملی فوتبال دختران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گاردین به نقل از عضو پیشین تیم ملی فوتبال دختران افغانستان نوشته است که کرام الدین کریم در دفترش تخت خوابی دارد که دروازۀ آن تنها با اثر انگشت آقای کریم باز می‌شود و او از این اتاق برای سوء استفاده جنسی از بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران استفاده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یک روز پس از آن‌که گاردین گزارش در بارۀ فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال افغانستان را نشر کرد، اکنون ریاست‌جمهوری افغانستان بر بررسی جدی این موضوع تأکید دارد.

خالده پوپل، عضو پیشین تیم ملی فوتبال دختران افغانستان، به گاردین گفته است که مسؤولان فدراسیون فوتبال افغانستان از بازیکنان دختر این تیم سو استفادۀ جنسی می‌کنند.

خالده روز گذشته در گفت‌وگو با طلوع نیوز نیز این گفته‌هایش را تکرار کرد و افزود که باری در سال ۲۰۱۶ دو مسؤول مرد فدراسیون فوتبال کشور که بازیکنان دختر را در یک کمپ تمرینی در اردن همراهی می‌کردند، این دختران را مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند.

سارنوالی اتهام‌ های فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال را بررسی می‌‌کند - اسپوتنیک افغانستان
سارنوالی اتهام‌ های فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال را بررسی می‌‌کند

شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری می‌گوید که این موضوع بسیار جدی است و باید به گونۀ جدی بررسی شود: "اقداماتی‌که در مغایرت با فرهنگ ما باشد در مغایرت به ارزش‌های قانونی و اسلامی باشد به هیچ وجهه قابل قبول نیست".

گاردین به نقل از خالده پوپل نوشته است که کرام الدین کریم، رییس فدراسیون فوتبال افغانستان در دفترش تخت خوابی دارد که دروازۀ آن تنها با اثر انگشت آقای کریم باز می‌شود و او از این اتاق برای سوء استفاده جنسی از بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران استفاده می‌کند.

اما، مسعود انصار، خبرنگار طلوع‌نیوز که برای تهیه گزارش به دفتر آقای کریم رفته بود می‌گوید که در این دفتر یک میز برای مهمانان گذاشته شده است و یک میز دیگر هم میز کار آقای کریم است. انصار می‌گوید همه می‌توانند دروازۀ این دفتر کرام الدین کریم را به ساده‌گی باز کنند و از این دفتر بیرون شوند.

کرام الدین کریم می‌گوید بسیاری از دروازۀ‌های فدراسیون فوتبال کشور به دلایل امنیتی با قفل‌های هوشمند مجهز استند.

او، اتهام‌های آزار و اذیت جنسی بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران را بی‌بنیاد می‌داند و تأکید می‌ورزد که هیچ گونه سندی در بارۀ آزار و اذیت جنسی در این نهاد وجود ندارد: "در کل افغانستان همین رواج است، وقتی که (در فدراسیون) باشد خوب است وقتی که نبود همه چیز خراب است و برهم خورده. من واقعأ متاثر استم از اظهارات این‌ها و متأسف استم که اظهاراتی را انجام داده‌اند که حالا ثبوت این برای آن‌ها نیز خیلی دشوار است و به هر کسی دیگری که باشد. حال این بحث یک بحث حقوقی است مجبور استیم که ما حال این را پی‌گیری کنیم".

این در حالی است که لوی سارنوالی، کمیته‌یی را برای بررسی این اتهام‌ها ایجاد کرده‌است. جمشید رسولی، سخن‌گوی این نهاد می‌گوید که این اتهام‌ها به گونۀ جدی بررسی می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала