اوکراین نیرو هایش را تا مرز های روسیه رساند

© AP Photo / Efrem Lukatskyاوکراین نیرو هایش را تا مرز های روسیه رساند
اوکراین نیرو هایش را تا مرز های روسیه رساند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین پترو پوروشنکو گفت: اوکراین دفاع از مرز خود با روسیه را تقویت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری های اوکراین؛ پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین گفته است، روسیه نیروی نظامی را در امتداد مرز اوکراین و در کریمه به شدت افزایش داده است و از همین جهت، اوکراین نیز با استفاده از تمام فرصت های ارائه شده از سوی قوانین جنگی "برای تقویت دفاع از مرز دولتی با فدراسیون روسیه و مرز اداری با جمهوری خودمختار کریمه استفاده می کند."
پوروشنکو در بیانیه‌ای خود در نشست که به مناسبت 70‌مین سالگرد اعلامیه حقوق بشر برگزار شده بود گفت: "تمرینات نظامی، در مناطقی که حالت جنگی اعلام شده است، برگزار خواهد شد و در قدم نخست گروه های اموزشی دارای ذخایر خط اولیه تشکیل خواهند یافت".
رئیس جمهوراوکراین تاکید کرد: "اوکراین اقدامات خود را برای مقابله با تهدید در مقابل حمله تمام عیار روسیه در خاک اوکراین انجام می دهد."
بالا گرفتن تنش بین کی‌یف و مسکو بر سر توقیف سه قایق اوکراینی، رییس جمهوری اوکراین گفته کشورش در خطر جنگی تمام عیار با روسیه است.
اوضاع در منطقه دریای آزوف صبح روز یک شنبه 25 نوامبر وخیم شد. سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض کنوانسیون سازمان ملل، به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده و به سمت تنگه کرچ پیش رفتند.
سرویس امنیتی فدرال روسیه گزارش داد که ماموران مرزی، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین راکه در روز یکشنبه در دریای سیاه دست به اقدامات تحریک آمیززده بودند ، توقیف نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала