توافق جدید پوتین و اردوغان در مورد سوریه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر توافق جدید پوتین و اردوغان در مورد سوریه
توافق جدید پوتین و اردوغان در مورد سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه، در مصاحبه‌ای از توافق رهبران روسیه و ترکیه درباره گام‌های بعدی برای حل مشکلات در ولایت ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی اعلام کرد که رهبران آلمان، فرانسه و سایر کشورهایی که رئیس جمهور "ولادیمیر پوتین" در حاشیه نشست سران گروه 20در آرژانتین با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد، به درستی مواضع مسکو در قبال اقدام تحریک‌آمیز اوکراین در خلیج کرچ را از زبان او شنیده‌اند.
وزیر خارجه روسیه بعید ندانست حادثه رخ داده در خلیج کرچ ممکن است بهانه‌ای برای لغو دیدار رهبران روسیه و امریکا در نشست سران آرژانتین و تیره تر شدن روابط مسکو با اروپا بوده باشد. وی افزود: «اکنون تقریبا تمامی کشورهای اروپایی، نخست وزیر انگلیس از مقامات بروکسل می‌خواهند تا سیاست شدیداللحن‌تری را در جهت گیری به سمت روسیه اجرا کنند.»  

دیدار پوتین و اردوغان در استانبول - اسپوتنیک افغانستان
دیدار پوتین و اردوغان در استانبول

سرگئی لاوروف ه از توافق روسای جمهوری روسیه و ترکیه در حاشیه نشست سران گروه 20 در بوینس آیرس درباره ادامه تلاش‌ها برای ایجاد منطقه غیرنظامی در استان حلب سوریه خبر داد.
به گفته وی، در نشست دوجانبه سران دو کشور تاکید شد که برغم اقدامات پیگیرانه طرف ترکیه‌ای هنوز نتوانسته تروریست‌های حاضر در استان ادلب را وادار کند سلاح های خود را زمین گذاشته و اجازه آزادسازی منطقه‌ای 20کیلومتری از خاک این استان را نمی‌دهند.
لاوروف افزود، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان توافق کردند تا به اقدامات خود در جهت پایبندی به توافقات صورت گرفته درباره ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب ادامه دهند و در عین حال به طور همزمان تدابیری برای ممانعت از اقدامات تحریک آمیز گروه‌های مسلح تروریستی در این منطقه اتخاذ کنند.
لازم به یادآوری است که ولادیمیر پوتین نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود در پایان نشست سران گروه 20، اوضاع در استان ادلب سوریه را بسیار نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: «ما شاهد هستیم که با وجود تلاش‌های طرف ترکیه‌ای، آنها همچنان قادر به برقراری ثبات در این منطقه نیستند. ما در حال کار بر روی ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب هستیم و امیدواریم که وزارت دفاع دو کشور به زودی راه حلی برای این مسئله پیدا کنند.»
رئیس جمهوری ترکیه نیز در جمع خبرنگاران در پایتخت آرژانتین اعلام کرد که پیشنهاد برگزاری نشست سران جدیدی از کشورهای تاثیرگذار بر اوضاع ادلب را به ولادیمیر پوتین داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала