احتمال جنگ میان امریکا و انگلیس بر سر خرید F-35

© © Photo: AP/Lockheed Martinاحتمال جنگ میان امریکا و انگلیس بر سر خرید F-35
احتمال جنگ میان امریکا و انگلیس بر سر خرید  F-35 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های غربی از احتمال جنگ میان ایالات متحده و انگلستان بر سر F-35 خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Sky News روابط میان ایالات متحده امریکا و انگلیس احتمال دارد به دلیل اختلافات برسر خرید F-35 بدتر شود.
لازم به ذکر است که برنامه خریدشامل خرید 138 جنگنده امریکایی F-35، که همه آنها از نوع B "دریایی" می باشند.
ستاد مرکزی ارتش خواستار خرید هواپیماهای F-35آمریکایی شده است و تصمیم دارد کشتی های جنگی های خود را با این جنگنده مسلح کند. از سوی دیگر گفته می‌شود نیروی هوایی خواستار در اولویت قرار دادن خرید هواپیماهای F-35 B است. این هواپیما قابلیت فرود بر روی کشتی هواپیمابر را ندارد که این امر باعث اعتراض جدی نیروی دریایی شده است.
با این حال بر اساس اطلاعات به دست امده، رهبری نیروی هوایی انگلستان می خواهد اطمینان حاصل کند که جنگنده های نوع " زمینی" نیز شامل این برنامه شود.
این تغییر، تعداد "اسکادران" یا نیرو های هوایی را که قادر به انجام عملیات از کشتی هواپیمابر "ملکه الیزابت" و "شاهزاده ولز" می باشد، کاهش داده و این امر به نوبه خود منجر به تضعیف نیروی هوایی این کشور خواهد شد.
منبع معتقد است که این گام توانایی نظامی کشتی های انگلیس را به طور قابل توجهی کاهش داده و این امر، باعث ایجاد تنش در روابط این کشور با ایالات متحده امریکا خواهد شد، زیرا ایالات متحده امریکا، نیروی دریایی انگلیس را یگانه نیروی دریایی در جهان می شمادر که قادر به کنترل آن به واسطه هواپیمابر ها است.
در گزارش گفته می شود که، اگر بریتانیا در میدان جنگ بدون کشتی های هواپیمابر کارآمد ظاهر شود، این امر به طور کامل قابلیت های نظامی این کشور را بی اعتبار خواهد کرد. در صورتی که نیروی هوایی سلطنتی گزینه های F-35 را به ضرر حمل کننده های هواپیما دریافت کند، آنچه که اکنون با امریکا در مورد آن صحبت ها ادامه دارد، در واقع از سوی امریکا یک خیانت بزرگ خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала