وعده عجیب ترامپ به رهبر کوریای شمالی

© REUTERS / Kevin Lim/The Straits Timesوعده عجیب ترامپ به رهبر کوریای شمالی
وعده عجیب ترامپ به رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی وعده سپرده است که پس از خلع سلاح هسته‌‌ای، کوریای شمالی هرچیزی بخواهد امریکا به آنها خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، مون جائه این رئیس جمهور کوریای جنوبی یک روز بعد از دیدارش با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در حاشیه نشست جی 20 در آرژانتین گفت: ترامپ می‌گوید که میخواهم کیم جونگ اون بداند که او را دوست دارد و خواسته هایش را برآورده خواهد کرد.
مون جائه این که در آینده نزدیک برای اولین بار در طول تاریخ در سئول میزبان یک رهبر کوریای شمالی خواهد بود اضافه کرد که ترامپ از او خواسته این پیام رااز جانب او به کیم جونگ اون منتقل کند.
وی افزود: ترامپ گفت که به کیم بگویم او را دوست دارد و مایل است بقیه توافق دوجانبه ماه جون اجرا شود تا او هم همه خواسته‌های رهبر کوریای شمالی را برآورده کند.
براساس گزارش ، مون گفت ترامپ به او گفته است که بعد از خلع سلاح اتمی کیم هر چیزی که شمالی بخواهد امریکا به او خواهد داد.
ترامپ روز یک شنبه در مسیر بازگشت به واشنگتن به خبرنگاران گفته است که احتمالا اوایل سال 2019 با کیم جونگ اون در واشنگتن دوباره دیدار خواهد کرد.
این اظهارات از طرف رئیس جمهور امریکا در حالی مطرح می شود که واشنگتن قولها و تعهداتی برنامه اتمی ایران را نه تنها اجرا نکرد بلکه ازاین توافق بصورت یک جانبه خارج شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала