ترامپ از پاکستان در حل معضله افغانستان خواستار کمک شد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ از پاکستان در حل معضله افغانستان خواستار کمک شد
ترامپ از پاکستان در حل معضله افغانستان خواستار کمک شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا از پاکستان در حل و فصل بحران افغانستان خواستار کمک شده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از جنگ نیوز، ترامپ ضمن ارسال نامه ای به عمران خان نخست وزیر پاکستان خواستار کمک این کشور برای حل بحران افغانستان گردید.
عمران خان امروز در دیدار با اصحاب رسانه اعلام کرد: ما نامه ای از سوی ترامپ دریافت کرده ایم که از ما خواسته تا در حل بحران افغانستان به آنها کمک کنیم.
وی گفت: رئیس جمهور امریکا لحن سخنان خود را تغییر داده و برای حل مسئله افغانستان از پاکستان کمک خواسته است.
نخست وزیر پاکستان افزود: ترامپ از ما خواسته تا برای آوردن طالبان پای میز مذاکره نقش خود را ایفا کنیم و باعث جدی تر شدن مذاکرات صلح شویم.

عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش کابل به اظهارات اخیرنخست وزیر پاکستان درباره صلح افغانستان

عمران خان تاکید کرد: ما همواره تاکید کرده ایم که مسئله افغانستان راه حل نظامی ندارد و طرفین باید باهم صلح کنند و به همین دلیل برای انجام مذاکرات تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.
شایان ذکراست که از زمان روی کار آمدن ترامپ دولت آمریکا رفتار متناقضی نسبت به پاکستان دارد و پیش از این تلاش می کرد پاکستان را عامل بی ثباتی و نا امنی افغانستان معرفی کند.
پیش از این عمران خان گفته بود که هیچ تبعه پاکستانی در حملات 11 سپتامبر دست نداشت، اما با این وجود پاکستان تصمیم گرفت که در جنگ امریکا علیه تروریسم با واشنگتن همکاری کند.
پاکستان تلفات زیادی در این جنگ داشت و بیش از 75 هزار نفر از اتباع این کشور در این جنگ جان باختند و اقتصاد پاکستان بیش از 123 میلیارد دالر زیان دید. در صورتی که کمک های مالی امریکا تنها حدود 20 میلیارد دالر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала