استولتنبرگ: امنیت ناتو مهم‌تر از امنیت افغانستان

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر استولتنبرگ: امنیت ناتو مهم‌تر از امنیت افغانستان
استولتنبرگ: امنیت ناتو مهم‌تر از امنیت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ینس استولتنبرک، دبیرکل ناتو می‌گوید که کشورهای عضو سازمان ناتو با وجود اینکه از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان نگران هستند، پشتیبانی شان را از افغانستان و نیروهای امنیتی در این کشور ادامه خواهند داد

به گزارش اسپوتنیک، دبیر کل ناتو، در یک نشست خبری در بروکسل ابراز داشت که هزینۀ ماندن ناتو در افغانستان به مراتب کمتر از هزینۀ خروج این سازمان از افغانستان است.
وی با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان و تلفات بالای نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی نیز گفت: برای ناتو مهم است تا حضورش در افغانستان را حفظ کند، این حضور هزینه بالای جانی و مالی در پی دارد اما هزینه ماندن در افغانستان به مراتب از هزینه خروج از این کشور کمتر است.
استولتنبرگ تصریح کرد که ادامه حضور در افغانستان به معنی تامین امنیت کشورهای خود ماست. تا اطمینان حاصل کنیم داعش فرصت حضور در افغانستان را نکند.
دبیرکل ناتو ادامه داد که نشست وزیران ناتو با دیدار تمام کشورهای مشارکت کننده در ماموریت آموزشی «حمایت قاطع» پایان خواهد یافت و این سازمان باید از امنیت تمام کشورهای این سازمان مطمئن شود.
نشست ناتو با محوریت افغانستان در پنجم دسامبر و با اشتراک «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان، «کرنلیوس زیمرمن» نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان و ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان و همچنین نمایندگانی از امارات متحده عربی، قطر، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بانک جهانی برگزار خواهد شد.
به گفته مقامات ناتو وزیران خارجه این سازمان از بار دیگر بر حمایت از افغانستان از طریق ادامه مشارکت در ماموریت حمایت قاطع و تامین منابع مالی نیروهای امنیتی افغان تا سال 2024 تاکید خواهند کرد.
ناتو در حالی تصریح کرده که حضور نظامیان خارجی در افغانستان برای امنیت کشورهای عضو این سازمان است که بیش از 17 سال حضور نظامی ائتلاف به رهبری افغانستان سبب تامین امنیت در این کشور نشده است و با تشدید بی‌سابقه بمباران تلفات غیرنظامیان نیز در این کشور افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала