ناتو بر نقش سازنده روسیه و ایران در افغانستان امیدوار است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ناتو بر نقش سازنده روسیه و ایران در افغانستان امیدوار است
ناتو بر نقش سازنده روسیه و ایران در افغانستان امیدوار است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ینس استولتنبرگ، دبیر کل اتحادیه اروپا، روز سه شنبه گفت که ناتو بر نقش سازنده فدراسیون روسیه و ایران در حل و فصل صلح افغانستان امیدوار می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای پنجشنبه و جمعه، سران سیاست خارجی کشور های عضو ناتو در مقر این اتحادیه در بروکسل مذاکره خواهند کرد.
موضوعات اصلی در دستور کار جلسه، وضعیت در اطراف پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد و رویدادهای اطراف تنگه کرچ و همچنین افغانستان است.
استولتنبرگ قبل از آغاز مذاکرات به خبرنگاران گفت: "ما در حال کمک به آموزش نیروهای امنیتی افغان برای ارسال سیگنال واضح به طالبان هستیم که هرگز آنها در میدان جنگ برنده نخواهد شد و باید به بر سر میز مذاکره بنشینند.
و ی برعلاوه گفت، ما همچنین امیدواریم که تمام کشورهای منطقه، از جمله روسیه و ایران، از روند صلح به رهبری خود افغانها حمایت کنند و نقش سازنده خود را در این پروسه ایفا کنند".
وی افزود: "ما به یک حل و فصل سیاسی و یک روند صلح اعتقاد داریم. این وظیفه ناتو نیست که برای مذاکره خطوط قرمز بکشد، بلکه این کار مسئولیت کسانی است که در پشت میز مذاکره خواهند نشست."
شایان ذکر است که در مسکو، در تاریخ 9 نوامبر، یک نشست در مورد افغانستان در یک فرمت بسته برگزار شد.
برای اولین بار یک هیئت از دفتر سیاسی جنبش طالبان که مقر شان در دوحه قرار دارد، در جلسه بین المللی به این سطح شرکت کردند.
از افغانستان، شماری از اعضای شورای عالی صلح در این کنفرانس شرکت داشتند که به گفته وزارت امور خارجه، از دولت نمایندگی نمی کند.
یک نماینده از ایالات متحده به عنوان ناظر نیز حضور داشت.
در کابل، ابراز امیدواری کردند که مذاکرات مستقیم بین مقامات افغانستان و جنبش طالبان به یک نتیجه مثبت بینجامد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала