هشدار: خوردن بیش از حد برنج خطرناک است

CC0 / Pixabay / هشدار: خوردن بیش از حد برنج خطرناک است
هشدار: خوردن بیش از حد برنج خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بیولوژی هشدار داده اند که دانه های برنج می توانند آرسنیک و سموم دیگر را جمع آوری کنند، که بیشتر آنها پس از هضم وارد بدن انسان می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، این این مطلب را، دانشمندان بیولوژی در کنفرانس انجمن تجزیه و تحلیل خطر ها در نیواورلئان ابراز داشته اند
کارشناسان تغذیه در گزارش جدیدی هشدار دادند: برنج که در بسیاری از کشورها غذای اصلی مردم و از پرمصرف ترین مواد غذایی سالم با قابلیت هضم آسان است در برخی آزمایشات جدید مشاهده شده که دارای آلودگی های سمی بویژه آلوده به آرسنیک است. 

هشدار: نوشیدن بیش از حد آب خطر دارد - اسپوتنیک افغانستان
هشدار: نوشیدن بیش از حد آب خطر دارد

نتایج مطالعات جدید نشان داده است که سطح آرسنیک در بدن افرادی که برنج مصرف می کنند به مراتب بیشتر است و همین امر موجب افزایش نگرانی متخصصان تغذیه و صحت شده است.
طبق آمار جدید ارائه شده از سوی مقامات بهداشتی امریکا سطح آلودگی به آرسنیک در بدن مصرف کنندگان برنج 44 درصد بیشتر است و در این میان ظاهرا ملیت های آسیایی و مکسیکئویی بیش از سایر اقوام صدمه می بینند.
به گفته کارشناسان تغذیه و سلامت مواد غذایی، برنج بیش از سایر گیاهان از آب و خاک آرسنیک جذب می کند. مسمومیت آرسنیکی نه تنها خطر ابتلا به سرطان را در انسان افزایش می دهد بلکه هم چنین سبب بروز سایر مشکلات بهداشتی در کودکان و در سنین بالاتر می شود.
تماس طولانی مدت با مقادیر زیاد آرسنیک خطر ابتلا به سرطان های پوست، مثانه و ریه و نیز خطر بروز بیماری قلبی را تشدید می کند. در عین حال استشمام زیاد آرسنیک غیرارگانیک موجب گلودرد و تحریک پذیری ریه ها می شود. آلودگی با سطح کمتر این عنصر نیز می تواند موجب حالت بروز تهوع، استفراغ، کاهش تولید گلبولهای قرمز و سفید خون، بی نظمی ضربان قلب، آسیب دیدگی عروق و حساسیت و خارش دست و پا شود.
از اینرو محققان می گویند امن‌ترین روش پختن برنج آن است که برنج را قبل از پختن از شب قبل تر نمایید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала