ترکیه هیچ مشکلی با تسلیم گیری جنگنده اف-35 ندارد

© Photo / Public domainترکیه هیچ مشکلی با تسلیم گیری جنگنده اف-35 ندارد
ترکیه هیچ مشکلی با تسلیم گیری جنگنده اف-35 ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که انقره هیچ مشکلات را مربوط به تسلیم گیری جنگنده امریکایی اف-35 نمی‌بیند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از TRT، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید که کشورش هیچ مشکلی را در رابطه به تسلیم گیری جنگندۀ امریکایی اف-35 نمی‌بیند، اگر چه پیش از این، کنگره ایالات متحده امریکا اعلام کرده بود که امکان این می‌رود که انتقال و پروسه تسلیم دهی جنگنده‌ها امریکایی را به ترکیه، به دلیلی خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 روسی متوقف نماید.

امریکا تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا تحریم‌ها علیه ترکیه را لغو می‌کند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: "در مورد جنگنده اف-35، رئیس‌جمهور کشور ما در اجلاس گروه بیست با رئیس‌جمهور امریکا صحبت کرد، در آن اجلاس که در ارجنتین برگزار شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا پرسید که آیا مشکلی در رابطه به انتقال و تسلیم دهی جنگنده‌های امریکایی وجود دارد؟ ما گفتیم که ما نه تنها می‌خواهیم که این جنگنده‌ها را خریداری کنیم بلکه می‌خواهیم در پروسه تولید آن مشترکاً کار نمایم. ما هیچ مشکلی با تسلیم گیری آن نداریم و همچنان در ارتباط به لغو این قرارداد صحبت نشده است".
ترکیه 100 فروند جنگنده اف-35 به امریکا سفارش داده است. ترکیه از سال 1999 بدین طرف در برنامه جنگنده های اف-35 جای داشته و صنایع دفاعی ترک در تولید این طیاره‌ها نقش فعالی بر عهده گرفته است.
انتقادات به فروش جنگنده اف-35 به ترکیه از سوی نمایندگان کنگره ترکیه زمانی افزایش یافت که این کشور قرارداد خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 را با روسیه به امضا رساند.
امریکا تا به حال دو فروند از این جنگنده را به طرف ترک داده اما این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی این کشور و برای آموزش پیلوتان ترک مانده‌اند و احتمالاً تا پایان سال آینده میلادی تحویل ترکیه شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала