تحلیلگر: ایران می تواند کشتی هواپیمابر امریکا در خلیج فارس را توقف بدهد

© Flickr / U.S. Pacific Commandتحلیلگر: ایران می تواند کشتی هواپیمابر امریکا در خلیج فارس را توقف بدهد
تحلیلگر: ایران می تواند کشتی هواپیمابر امریکا در خلیج فارس را توقف بدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایکل جونز تحلیلگر نشریه Culture Wars Magazine نوشت؛ ایران می تواند در صورت فرمان رهبر این کشور، خلیج فارس را بر روی کشتی هواپیمابر John C. Stennisامریکا ببندد.


به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل منابعی در پنتاگون گزارش داد که کشتی هواپیمابر John C. Stennis امریکا به همراه سایر کشتی های این کشور تا پایان هفته به آبهای خلیج فارس وارد خواهند شد.
ورود کشتی های امریکایی به خلیج فارس پس از هشت ماه شناور بودن به خلیج فارس وارد می شوند و هدف اصلی این مانور نشان دادن قدرت نظامی امریکا به ایران در پی بالاگرفتن تنش ها میان دو کشورمی‌یاشد.
جونز در گفتگو با شبکه تلویزیونی "پرس تی وی" گفت: در حال حاضر ناوهای هواپیمابر مبدل به فرم جدیدی جنگی شده اند. ایرانی ها کشتی هایی که وارد تنگه هرمز شوند را می تواند متوقف کند و آنها به راحتی و بدون امکان خروج در تنگه اسیر می شوند.
در عین حال این کارشناس آمریکایی عدم توانایی کشتی هواپیمابر John C. Stennis در برابر حمله راکتی مورد توجه قرار داد.
این روزنامه نگار امریکایی یادآوری شد که مشکل دیگر این است که آیا این کشتی هواپیمابر می تواند از خود در برابر حملات راکتی محافظت کند یا خیر. این سوالی است که هیچکس نمی تواند به آن پاسخ دهد. هنگامی که نیروهای نظامی روسیه از دریای خزر حملات راکتی به سوریه انجام دادند، امریکا کشتی جنگی خود را از خلیج فارس خارج کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала