امریکا: حفاظت از جان غیرنظامیان یک اولویت برای ما است

© REUTERS / Brendan McDermidامریکا: حفاظت از جان غیرنظامیان یک اولویت برای ما است
امریکا: حفاظت از جان غیرنظامیان یک اولویت برای ما است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا گفته است که تلاش‌ها جریان دارد تا ائتلاف بین‌المللی در کنار همکاران افغان شان، بر اساس قوانین جهانی اجراات کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از khabarnama، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل که امروز برگزار شد تاکید می‌کند که تلاش‌ها جریان دارد تا ایتلاف بین‌المللی در کنار همکاران افغان‌شان، بر اساس قوانین جهانی اجراات کنند.

جنگ در افغانستان به بن‌بست رسیده‌ است - اسپوتنیک افغانستان
جنگ در افغانستان به بن‌بست رسیده‌ است

پمپئو گفت که حفاظت از جان غیرنظامیان یک اولویت در برنامه‌های امریکا و ناتو است.
این در حالی است که در دو مورد در یک هفته گذشته، غیرنظامیان در حملات هوایی در هلمند و پکتیا، تلفات دیده‌اند.
وزیر امور خارجه امریکا خاطرنشان کرد: "دفتر دادستان دیوان بین‌المللی کیفری یا ای‌اس‌اس در حال بررسی پرونده کارمندان ایالات متحده در ارتباط با جنگ افغانستان است. ما تمام اقدامات لازم را جهت محافظت از مردم ما و متحدان ناتو که در کنار ما در داخل افغانستان مبارزه می‌کنند، برای جلوگیری از اجراات غیرقانونی روی دست خواهیم گرفت؛ چون ما می‌فهمیم وقتی این می‌تواند برای مردم ما اتفاق بیفتد، برای مردم شما نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. حالا پرسش این‌جاست که آیا دادگاه همچنان به اهداف اولیه خود ادامه خواهد داد؟"
پیش از این، دیوان بین‌المللی کیفری در گزارش اخیرش از نیروهای ناتو به ویژه امریکایی انتقاد کرده که باید از بروز تلفات غیرنظامیان در مأموریت‌شان در افغانستان جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала