بازیگر سرشناس امریکایی فلم قتل خاشقجی را می‌سازد

© AFP 2023 / Ozan Koseبازیگر سرشناس امریکایی فلم قتل خاشقجی را می‌سازد
بازیگر سرشناس امریکایی فلم قتل خاشقجی را می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک بازیگر و کارگردان سرشناس امریکایی راهی ترکیه شده تا مقدمات ساخت فلم درباره روزنامه نگار منتقد سعودی را فراهم سازد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه ترکی " حریت" شان پن، بازیگر و کارگردان سرشناس امریکایی هم اکنون در این ترکیه به سر می برد تا با شماری از مسئولان در رابطه با پرونده قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار سرشناس منتقد سیاست های دولت عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در شهر استانبول دیدار و گفت و گو کند.
روزنامه ترکی در این باره گزارش داده که این ستاره هالیوود علاوه بر شماری از مسئولان این کشور، امروز (چهارشنبه) با «خدیجه چنگیز»، نامزد خاشقچی نیز دیدار خواهد کرد جایی که قرار است یک فلم مستند یا سینمایی درباره این روزنامه نگار فقید بسازد که تمامی حوادث مربوط به ماجرای ترور وی در کنسولگری کشورش در استانبول را در بر بگیرید.
به نوشته این روزنامه، مسئولان تُرک موافقت کرده اند با این بازیگر امریکایی در انقره و استانبول دیدار کنند و وی نیز با مقامات این کشور برای افشای پرونده خاشقجی و انتقال آن برای جهانیان همکاری خواهد کرد‌.
کارگردان گفته است که فلم مربوط به خاشقچی را در سریع ترین زمان ممکن به نمایش خواهد گذاشت و در حال برنامه ریزی برای استفاده از تصاویر و ویدیوهای ضبط شده در جریان سفر خود به ترکیه برای تبدیل داستان خاشقجی به یک فلم مستند یا سینمایی می باشد.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، در تاریخ 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه چندین نفر بازداشت شده و بازجویی از آنها تا هنوزجریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала