بلومبرگ بزرگترین خطرات برای اقتصاد جهانی در ۲۰۱۹ را نامید

© Fotolia / Andrey Burmakinبلومبرگ بزرگترین خطرات برای اقتصاد جهانی در ۲۰۱۹ را نامید
بلومبرگ بزرگترین خطرات برای اقتصاد جهانی در  ۲۰۱۹ را نامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس بلومبرگ بزرگترین خطرات سیاسی برای توسعهٔ اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ را نامیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس بلومبرگ، بعید است که در سال آینده شاهد رکود اقتصادی باشیم، اما "خطرات در حال افزایش اند". یکی از بزرگترین خطرات برای اقتصاد جهانی جنگ‌های تجاری به‌خصوص رویارویی ایالات متحده امریکا و چین، می‌باشد. بلومبرگ نوشته است که این رویارویی می‌تواند نخستین مراحل "جنگ سرد طولانی" است. اگر دونالد ترامپ، رئيس جمهور امریکا مالیات بر تمام مواد وارداتی از چین را افزایش دهد، شاخص تولید ناخالص داخلی چین الی ۱.۵ درصد کاهش می‌یابد که در این صورت احتمال کاهش اقتصاد جهانی الی ۵ درصد می‌باشد.

یکبار وضع نمودن محصول اقتصاد جهانی را ویران کرده بود - اسپوتنیک افغانستان
یکبار وضع نمودن محصول اقتصاد جهانی را ویران کرده بود

مشکل دوم به باور نویسنده این گزارش، حکومت پوپولیستی در ایتالیا می‌باشد که درمورد سیاست مالی با اتحادیهٔ اروپا دعوا دارد. بودجهٔ این کشور با خواست‌های اتحادیه اروپا مطابق نیست: بروکسل از روم می‌خواهد تا مصارفش را کاهش دهد. توسعهٔ این وضعیت می‌تواند نه تنها تهدیدی برای ایتالیا باشد، بلکه برای اتحادیهٔ اروپا در کل نیز یک تهدید خواهد بود.

یکی از موارد قابل نگرانی برای اقتصاد جهانی، عدم اجماع در میان رهبری بریتانیا مبنی بر اخراج این کشور از اتحادیهٔ اروپا می‌باشد. براساس گزارش بلومبرگ، احتمال قوی تغییر صدراعظم و کابینهٔ بریتانیا وجود دارد. بریکزیت بدون معامله با اتحادیهٔ اروپا می‌تواند باعث کاهش شاخص تولید خالص داخلی الی ۷ درصد تا سال ۲۰۳۰ شود. گزینه‌های دیگر اخراج بریتانیا از اتحادیهٔ اروپا نیز باعث رکود خواهد شد.

علاوه بر این، کارشناسان بر "اکثریت دیموکرات‌ها" در مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا تاکید نموده، گفته اند که این اکثریت می‌تواند بر ترامپ در ارتباط با تحقیقات درمورد کمپاین ریاست جمهوری وی و همچنان "امپراتوری تجاری" خانواده اش، فشار وارد کند. این موضوع باعث مشکلات سیاسی و اقتصادی در ایالات متحده خواهد شد.

یکی دیگر از خطرها برای اقتصاد جهانی روابط امریکا با ایران و تصامیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می‌باشد. علاوه بر این، خطر سیاست کوریای شمالی در آسیا و همچنان روابط چین با کشورهای همسایه‌اش، نیز اقتصاد جهانی را تهدید می‌کنند.

بالاخره، جدی‌ترین تهدید تروریزم می‌باشد: در سال ۲۰۱۷ نزدیک به یازده هزار حمله صورت گرفت که در آنها حدود ۲۶.۴ هزار نفر جان باختند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала