واکنش کمیسیون انتخابات به ابطال آرای کابل توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی

© Photo / IEC / IECواکنش کمیسیون انتخابات به ابطال آرای کابل توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی
واکنش کمیسیون انتخابات به ابطال آرای کابل توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات در واکنش به تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد ابطال آرای کابل، تصمیم های کمیسیون شکایت های انتخاباتی را "احساساتی و غیرمسوولانه" عنوان کردند و گفتند که آنان به بازشماری آرای کابل ادامه می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی امروز پنجشنبه (15 قوس) آرای انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه کابل را باطل اعلام کرد. این کمیسیون نقض ماده دوم قانون انتخابات، تقلب گسترده و جرایم انتخاباتی را دلیل این تصمیم عنوان می‌کند.

ساعاتی پس ازاین، عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری گفت که کار کمیسیون مستقل انتخابات برای بازشماری آرا کابل ادامه دارد.

رییس جمهور اشرف غنی در انتخابات پارلمانی - اسپوتنیک افغانستان
نتایج انتخابات پارلمانی در کابل باطل اعلام شد

در اعلامیه کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد که این تصمیم "جنبه سیاسی دارد و از جنبه حقوقی و قانونی برخوردار نیست که تصمیم عجولانه و غیرقانونی" گرفته شده است.

در این اعلامیه تصمیم ابطال آرای کابل را رد کرده و افزوده که این تصمیم خلاف منافع مردم و عجولانه است.

او افزود برخی تصمیم‌ها را کمیسیون شکایات بدون مشوره با کمیسیون مستقل انتخابات و غیرمسوولانه اتخاذ کرده اند و برخی شان سلیقه‌یی بوده است.

در مورد پیگرد کارمندان متخلف کمیسیون مستقل انتخابات، این مسوولان گفتند که نظر به قانون ، تصمیم معرفی کارمندان متخلف از صلاحیت خود کمیسیون مستقل انتخابات است نه از کمیسیون شکایات انتخاباتی.

مسوولان این کمیسیون در مورد برخی اسناد و شواهدی را که کمیسیون شکایات دلیل ابطال آرای کابل اعلام کرد، گفتند که این اسناد برای ابطال همه آرای کابل کافی و موجه نمی‌باشد.

آقای صیاد گفت که بازشماری آرای کابل در هماهنگی و با خواست کمیسیون شکایات انتخاباتی صورت می‌گرفت اما این کمیسیون به یکبارگی تصمیم ابطال این آرا را گرفته است.

مسوولان این کمیسیون همچنان افزودند که نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی برخی ولایات متباقی در روزهای آینده اعلام می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала