گورباچف: جهان در آستانه تقابل و رقابت تسلیحاتی جدید قرار دارد

© Sputnik / Yuryi Abramochkin /  مراجعه به بانک تصاویر گورباچف: جهان در آستانه تقابل و رقابت تسلیحاتی جدید قرار دارد
گورباچف: جهان در آستانه تقابل و رقابت تسلیحاتی جدید قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور شوروی سابق می‌گوید که جهان در آستانه رویارویی جدید و یک مسابقه تسلیحاتی دیگر قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، رئیس‌جمهور شوروی سابق در یک مقاله به مجله تایم گفته گفت، نتیجه مشارکت دوجانبه روسیه و امریکا در مسئله کاهش تسلیحات در معرض خطر جدی بوده و جهان در آستانه رویارویی جدید و یک مسابقه تسلیحاتی دیگر قرار گرفته است.

گورباچف: جهان در آستانه یک جنگ سرد قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
گورباچف: جهان در آستانه یک جنگ سرد قرار دارد

گورباچف همچنان گفته است که وی به همراه جورج بوش پدر چهل و یکمین رئیس‌جمهور امریکا موفق شده بودند تا پایه و اساس محکمی برای مشارکت مسکو و واشنگتن بوجود آورند، ولی این دستاور مهم اکنون در معرض خطر جدی قرار گرفته و جهان با خطر آغاز یک رویارویی جدید مواجه است.
این سیاستمدار باتجربه یادآور شده، نخستین مذاکره جدی وی با جورج بوش پدر در دسمبر سال 1987 صورت گرفت که وی به واشنگتن سفر کرده بود. به گفته وی، رئیس‌جمهور امریکا او را در مسیر حرکت به سمت پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده همراهی کرد که این اقدامی غیرمعمول و مغایر با پروتکل بود. بعد از آن، هر دو طرف همواره از "گفت‌وگوهای صمیمی خود در داخل موتر" یاد می‌کردند.
رهبر شوروی سابق نوشته است، در جریان این سفر ما توافق کردیم تا روابط بین دو کشور را به سطح تازه‌‌ای ارتقاء داده و امکانات جدیدی برای استفاده از حداکثر توان بالقوه دوطرف بوجود آمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала