آمادگی امریکا برای اعزام کشتی‌های جنگی به دریای سیاه

© Sputnik / Alexander Zabolotny /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی امریکا برای اعزام کشتی‌های جنگی به دریای سیاه
آمادگی امریکا برای اعزام کشتی‌های جنگی به دریای سیاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا شروع به آماده سازی برای اعزام کشتی‌های جنگی به دریای سیاه را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNN، ایالات متحده امریکا شروع به آماده سازی برای اعزام کشتی‌های جنگی به دریای سیاه پس زمینۀ حوادث تنگه کرچ کرد که طی آن کشتی‌های اوکراین حریم دریایی روسیه را نقض کردند و بازداشت شدند.
قابل یادآوری است که تقریباً ساعت 7 صبح، سه کشتی اوکراینی با نقض سرحدات بحری روسیه به سمت تنگه کرچ شنا کردند. اوکراین، یدک کش روسیه را متهم کرد که باعث آسیب رسیدن به موتور اصلی کشتی، بدنه و گارد محافظ آن شده است.
ساعت 11:30 نیز دو کشتی زرهی کلاس "گورزا" از بندر بردیانسک به حرکت درآمدند که کشتی‌های نظامی روسیه و یک کشتی باری دسترسی به تنگه را مسدود نمودند.

بحیره سیاه - اسپوتنیک افغانستان
اعزام نیروهای مسلح آلمان به بحیره سیاه

پیش از این، سرویس مطبوعاتی قوای بحری اوکراین در فیس بوک گزارش داد که حدود ساعت 13:00 در نزدیکی کشتی‌های اوکراینی حضور دو هلیکوپتر Ka-52 متعلق به قوای مسلح روسیه ثبت شده است. علاوه بر این، کشتی های سرحدی روسیه همچنان به تعقیب کشتی های جنگی اوکراین ادامه می‌دهند.
به گفته سه منبع به کانال تلویزیونی، نیروهای امریکایی از طریق وزارت امور خارجه امریکا به ترکیه در مورد برنامه‌های احتمالی اعزام کشتی‌های جنگی به دریای سیاه اطلاع می‌دهند. به گفته منابع، این گام "پاسخ به اقدامات روسیه علیه اوکراین در تنگه کرچ" است.
همانگونه دو منبع گفته است ترکیه به کشتی‌های جنگی امریکا کمک می‌کند که از طریق تنگه عبور کنند با این حال، این فرصت مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
سخنگوی نیروهای دریایی امریکا گفت: "ما به‌طور منظم عملیات برای تقویت امنیت و ثبات در کل منطقه تحت عملیات نیروهای دریایی امریکا، از جمله آب های بین‌المللی و فضای هوایی دریای سیاه انجام می‌دهیم. ما حق داریم که به صورت آزادانه با قوانین و مقررات بین‌المللی عمل کنیم".
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نقض حریم دریایی روسیه از سوی کشتی‌های اوکراینی را اقدامی تحریک آمیز نامید که از سوی پیتر پروشنکو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور سازماندهی شده بود.
به گفته وی، این اقدام تحریک آمیز بهانه‌ای برای برقراری وضعیت نظامی در برخی مناطق اوکراین شده است، در حالیکه این مسئله هیچ ارتباطی به روابط روسیه و اوکراین ندارد و تنها باعث تشدید بازی سیاسی در این کشور می‌شود.
پوتین یادآور شد که کشتی‌های نظامی اوکراینی برای نخستین بار به آب‌های ملی روسیه وارد شدند در حالی که چنین اتفاقی حتی پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه اتفاق نیفتاده بود.
وی با تاکید اینکه مرزبانان روسی تنها وظیفه خود را انجام داده‌اند، گفت: "کشتی‌های اوکراینی به هشدارهای صورت گرفته از سوی مرزبانان روسی بی توجهی کردند و این مسئله حتی پس از نقض مرزهای روسیه اتفاق افتاد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала