تعداد طالبان بیش از60 هزار نفر ارزیابی میگردد

© REUTERS / Stringerطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال مکینزی همچنان هشدار داده‌است که نیروهای امریکائیی نباید مثل گذشته به گونۀ شتاب زده از افغانستان، بیرون شوند.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، جنرال ریچارد کلارک، نامزد قوماندانی عملیات های ویژۀ ایالات متحده در نشست استعماعیه کمیتۀ خدمات تسلیحاتی سنای ایالات متحده امریکا، شمار طالبان را در افغانستان بیش از 60 هزار تن گفته‌است.
مکینزی و جنرال ریچارد کلارک، نامزد عملیات‌های ویژۀ در نشست استعماعیه کمیتۀ خدمات تسلیحاتی سنای ایالات متحده حضور یافتند.

امریکا از طالبان خواست تا با کایل مذاکره کنند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از طالبان خواست تا با کابل مذاکره کنند

اما هنگامی که جنرال مکینزی از بن بست در جنگ یاد کرد، شماری از سناتوران این وضعیت را نا امید کننده خواندند.
در این نشست نامزد قوماندانی عملیات‌‎های ویژۀ می‌گوید که طالبان 60 هزار جنگجو دارند، گزارش که نزدیک به سه برابر آمارهای داده پیش از این است؛ زیرا مقامات امریکایی به شمول این جنرال شمار طالبان را درگذشته در حدود 20 هزار تن گفته بودند.
جنرال مکینزی به این باور است که یک راه حل سیاسی که منجر به گفتگوها با طالبان شود، مسألۀ کلیدی است.
او همچنان هشدار داد که نیروهای امریکایی نباید همانند گذشته به گونۀ شتاب‎زده از افغانستان بیرون شوند؛ زیرا به گفتۀ او نیروهای افغان تاکنون آماده دفاع از خود شان نیستند و این روش نیست که چه زمانی این کار را خواهند کرد.
وزیراطلاعات پاکستان می‌گوید که دونالد ترمپ در نامه‌یی از عمران خان، صدراعظم پاکستان خواسته‌است تا طالبان را بر میزگفتگوهای صلح بکشاند.
در همین حال، زلمی خلیل زاد سومین سفرش را به پاکستان، افغانستان و شماری از کشورهای دیگر از بهر زمینه سازی برای گفتگوهای صلح با طالبان، آغاز کرده‌است.
همزمان با این، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه می‌گوید که برای آغاز گفتگوها با طالبان، نباید قید و شرطی گذاشته شود و آوردن تغییر در قانون اساسی افغانستان، تنها با برگزاری لویه جرگه قانون اساسی ممکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала