ابراهیمی: مبارزه با تروریسم مهم ترین هدف کشورهای منطقه است

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس پارلمان افغانستان گفت: مبارزه با تروریسم و تقویت همکاری های منطقه ای مهم ترین هدف دولت های تهران، کابل ، پکن، مسکو، اسلام آباد و انقره است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس پارلمان افغانستان، در دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه با موضوع چالش های تروریسم و ارتباطات درون منطقه ای افزود: تروریست ها هیچگاه بر هیچ آیین و دینی پایند نبوده اند و همواره بدترین جنایت ها را مرتکب شده اند.
وی یادآور شد: تروریست ها برای به دست آوردن پول زندگی مردم را تخریب می کنند و مشکلات زیادی را برای منطقه ایجاد کرده اند.
رییس پارلمان افغانستان خاطرنشان کرد: این کشور در دو دهه اخیر جولانگاه تروریست بوده و بیشترین تلفات را متحمل شده است.
ابراهیمی به حضور تروریست ها در افغانستان به دلایل شرایط جغرافیایی اشاره کرد و اظهار داشت: ما تمام تلاش ما این است که تروریست ها نتوانند به زندگی مردم افغانستان لطمه بزنند.
وی با تاکید بر این که چالش های زیادی در این راستا مقابل افغانستان وجود دارد، افزود: اعضای این کنفرانس دارای منافع مشترکی هستند و روابط خوبی دارند بدون شک این عامل حرکتی رو به جلو برای مقابله با چالش ها و مقابله با تروریسم در افغانستان است. 

رییس مجلس افغانستان تصریح کرد: ما بدون اعتماد به یکدیگر و همکارهای صادقانه نمی توانیم به موفقیت برسیم. مبارزه با تروریسم و تقویت همکاری های منطقه ای هدف ما است، ما نباید بگذاریم تروریست ها با هم متحد شوند و زندگی ما را به چالش بکشند.
ابراهیمی اتصال و همگرایی منطقه ای را در گرو عزم سیاسی میان کشورها دانست و گفت: ما باید در راستای مقابله با افراطی گرایی و ایجاد امنیت برای مردم گام برداریم.
دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، افغانستان، ترکیه، چین و روسیه با موضوع چالش های تروریسم و تقویت ارتباطات درون منطقه ای صبح امروز در هتل پارسیان آزادی با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.
«عبدالرئوف ابراهیمی» رییس مجلس افغانستان، «چن زو» نایب رییس مجلس ملی جمهوری خلق چین، «اسد قیصر» رییس مجلس ملی پاکستان، «بن علی ییلدریم» رییس مجلس ترکیه، «ویچسلاو والودین» رییس دومای دولتی روسیه در این کنفرانس شرکت دارند.
بررسی راه های مقابله با تروریسم، تبادل تجارب گذشته، تقویت ارتباطات بین منطقه ای، بررسی راهبردهای کنونی برای تحقق صلح و توسعه همه جانبه و پایدار و اتخاذ رویکرد جدید و موثر منطقه‌ای، از اهداف اصلی این کنفرانس دو روزه در تهران است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала