کمیسیون‌های انتخاباتی: آرای انتخابات پارلمانی کابل باطل نمی‌شود

© Photo / I E C A / I E C Aکمیسیون‌های انتخاباتی: آرای انتخابات پارلمانی کابل باطل نمی‌شود
کمیسیون‌های انتخاباتی: آرای انتخابات پارلمانی کابل باطل نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی در یک تصمیم تازه و مشترک اعلام کردند که آرای انتخابات پارلمانی کابل باطل نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون شکایات انتخاباتی، اخیرا تمامی آرای استفاده شده در انتخابات پارلمانی حوزه کابل را به دلیل تقلب‌ها و جرایم انتخاباتی گسترده باطل اعلام کرد.

اما کمیسیون انتخابات با این تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی مخالفت کرده و اعلام کرد که تصمیم کمیسیون شکایات "سیاسی، احساساتی، عجولانه و بدون اسناد کافی" است.

پیری مایدون، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان در واکنش به جنجال بین دو کمیسیون انتخاباتی افغانستان گفت که اتحادیه اروپا روند انتخابات در این کشور را از نزدیک پی‌گیری می‌کند. 

رییس جمهور اشرف غنی در انتخابات پارلمانی - اسپوتنیک افغانستان
نتایج انتخابات پارلمانی در کابل باطل اعلام شد

آقای مایدون گفت دو کمیسیون انتخاباتی افغانستان باید بر اساس قانون و گفت‌وگو به یک "توافقنامه راه حل" دست یابند. او افزود که به آرای شماری زیادی از شهروندان کابل که با وجود خطرات زیاد رای دادند، باید احترام گذاشته شود.

در همین حال، جلسه مشترک اعضای دو کمیسیون انتخاباتی به ریاست سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری برگزار شد و در این جلسه فیصله شد که تصمیم ابطال آرای حوزه کابل تجدید نظر می‌شود.

در این جلسه فیصله شد:" کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد فیصله خود تجدید نظر نماید و بند 1 تصمیم مؤرخ 14 قوس 1397 خود را در باره ابطال آرای حوزه کابل تعدیل کند."

در اعلامیه مشترک دو کمیسیون همچنان آمده:" در این جلسه فیصله شد که کمیسیون مستقل انتخابات تعداد آرای بایومتریک شده و سایر اسناد مورد نیاز را هرچه زودتر به کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی تسلیم می‌نماید."

اعلامیه افزوده:"کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی در مورد بند اول تصمیم مورخ 14 قوس 1397خویش مبنی بر ابطال انتخابات حوزه کابل با رعایت مورد جزء (1) این اعلامیه تجدید نظر می‌نماید."

گفتنی است که انتخابات پارلمانی به تاریخ 28 میزان برگزار شد؛ اما به دلیل مشکلات مدیریتی و تقلب گسترده، روند بررسی و اعلام نتایج این انتخابات با مشکل مواجه شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала