اوکراین خواستار بستن بندرهای امریکا و اروپا برای کشتی‌های روسی شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اوکراین خواستار بستن بندرهای امریکا و اروپا برای کشتی‌های روسی شد
اوکراین خواستار بستن بندرهای امریکا و اروپا برای کشتی‌های روسی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور اوکراین از ایالات متحده امریکا و اروپا خواسته است تا بندرهای خود را به روی کشی‌های روسی بسته نمایند.

به گزارش اسپوتنیک، پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبۀ که با Fox News داشت، خواستار بستن بندرهای امریکا و اروپا برای کشتی‌های روسی شد.
رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید که روسیه آزادی کشتی‌ها را در تنگه کرچ محدود کرده و این کار پیامدهای جدی اقتصادی برای اوکراین همراه دارد. وی گفته است که اطمینان دارم که اتحادیه اروپا نمی‌تواند این مسئله را مد نظر نگیرد.

قوای بحری اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
عبور قوای بحری اوکراین از تنگه کرچ روسیه

پروشنکو گفت: "به این حال، کشتی‌های روسیه باید از ورود به بنادر کشورهای اروپایی و امریکا ممنوع شود".
با این حال معاون اول رئیس‌ کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل در خواست‌ رئیس‌جمهور اوکراین را به کشورهای اروپایی و امریکا تحریک‌آمیز می‌داند.
ولادیمیر جباروف، معاون اول رئیس‌ کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل گفت که درخواست پتر پروشنکو به کشورهای اروپایی و ایالات متحده امریکا برای بستن بنادر به روی کشتی‌های روسیه "تحریک دیگریست".
جباروف ابراز تردید کرد که درخواست رئیس‌جمهور اوکراین را اروپا و امریکا دنبال خواهند کرد. او همچنان اشاره کرد با وجود اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین تنگه کرچ مسدود نیست.
یادآوری می‌کنیم که اوضاع در منطقه دریای آزوف صبح روز یک شنبه 25 نوامبر وخیم شد. سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض کنوانسیون سازمان ملل، به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده و به سمت تنگه کرچ پیش رفتند.
سرویس امنیتی فدرال روسیه گزارش داد که ماموران مرزی، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین راکه در روز یکشنبه در دریای سیاه دست به اقدامات تحریک آمیززده بودند ، توقیف نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала