غنی: یکی راه‌های مبارزه با فساد تغییر نسل نو در ساختار دولت است

© Photo / ARG / ARGغنی: یکی راه‌های مبارزه با فساد تغییر نسل نو در ساختار دولت است
غنی: یکی راه‌های مبارزه با فساد تغییر نسل نو در ساختار دولت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان در مراسم تجلیل از روز بین‌المللی مبارزه علیه فساد اداری اشتراک و سخنرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در مراسم تجلیل از روز بین‌المللی مبارزه علیه فساد اداری می‌گوید که اراده من و اراده حکومت این است که ریشه های فساد خشکانیده شود. این حرکت دوام خواهد داشت، این تنها وظیفه رئیس جمهور و حکومت نیست، در اینجا نقش مردم، نقش رسانه ها، جامعه مدنی و نقش علما و همه اقشار مهم است.
او افزود: برای اینکه فرق بین کندن گودال و اصلاحات حاصل شود، ضرورت به چیست؟ ضرورت به اصلاحات با توجه به شش بعد اساسی است که عبارت اند از باورمندی، طرح مشخص، نقشۀ راه، اراده، تدبیر و نتایج می باشند.

رئیس‌جمهور غنی گفت: یکی از راه‌های مبارزه با فساد تغییر نسلی می‌باشد، رهبری جوان که حالا در مقابل ما وشما قرار دارند، با مقاومت های شدید رو برو شدند و تا اینجا رسیده اند.
اشرف غنی می‌گوید: اگر در نهادها، در بخش قوای بشری از رهبران متعهد و جوان استفاده نکنیم و آنها را جابجا نکنیم، به این معناست که ما دوباره به عقب بر می گردیم.
وی همچنان می‌گوید که در گذشته کانکور یک نمونۀ واضح فساد بود، ده‌ها جوان ما انتحار کردند، هزاران جوان از جهت فساد در پروسۀ کانکور ناامید شدند، معلوم‌دار قیمت این همه بی عدالتی و فساد را اولاد غریب می‌پردازد. اما با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی در این عرصه اصلاحات گسترده به وجود آمد.
امروز تجلیل از روز بین‌المللی مبارزه علیه فساد اداری در افغانستان برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала